Raamrubber portieren en voorruit

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Raamrubber portieren en voorruit

Bericht door Ricoh »

De raamrubbers van de portieren zijn eruit geweest ivm het spuiten van de mx-3. We kunnen ze er nu niet meer goed inkrijgen. Het lukt wel om de rubbers langs de geleiders naar beneden te duwen, maar bovenin de deur in de bocht springt het rubber telkens weer los van de deur. Aan beide kanten dus.
De knik in het rubber zit wel goed in de hoek bij de spiegel

Hoe is dit op te lossen, en wat is de juiste manier om dit te doen ?

Tweede issue:

Ik heb een nieuw voorraam gekregen met uiteraard nieuwe rubbers. Nu zie ik dat zowel links als rechts op het verticale deel van het raam de rubber er niet goed inzit. Dit was bij mijn vorige mx-3's ook zo, maar dacht dat dat een kwaal was. Bij een nieuw voorraam moet dat rubber er toch goed sluitend in zitte. Hij steekt nu aan beide kanten boven het raan uit als het ware. Moet ik hier genoegen mee nemen ? Wellicht zijn hier meer lieden met een nieuw voorraam.
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Nee absoluut geen genoegen mee nemen.
Dat had ik ook en daardoor is mijn ruit gaan barsten volgens carglas!
Ze hebben hem vervangen en nu zit het wel goed erin.
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hoi ja betreft de voorruit zeker mee terug gaan deze behoort goed aan te sluiten de mijne is ook al twee keer vernieuwt heb er dus ervaring in om het zo maar te zeggen rubber moet rond om goed aan sluiten zo niet kun je water binnen krijgen..


betreft de deur rubbers ik heb deze ook vervangen ik heb toen wat
WD-40 gebruikt op het rubber gespoten en daarna met een klein schroeven draaier deze er in geduwt daar loopt een klein op staan randje waar het rubber in moet worden geduwt


gr zilverbird
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Ricoh »

ben even teruggeweest bij Care autoschadeservice, maar ze vertelden mij dat dit zo hoort, en de uitleg die ze er bij gaven was ook wel plausibel.

Zilverbird, kun jij eens een closeup maken van dat rubber. Een foto genomen gezien vanaf het raam, dus niet vanaf de raamstijl

dan kunnen we eens vergelijken
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

hoi ricoh

maak jij eerst even een foto van die plek.
zo dat ik er een kan maken van die van mij dan weet ik wat jij bedoelt


gr zilverbird
Plaats reactie