Hallo ik heb een schade mx-3 gekocht zo goed als opgeknapt.
Motorisch draad perfect koelvin radiateur slaat aan op de slangen staat druk volgens mij want je voeld dat ze vol staan met koelvloeistof.
Maar voel het niet stromen en vind dat de slang erg warm word is dit nogmaar?
Er zit toch voor me radiateur zo'n klep die opengaat bij bedrijfs tempratuur zou dat het kunnen zijn?
Of me waterpomp hoe zou ik deze dingen kunnen checken?
Alvast bedankt
groetjes,Remko
Rubber slangen naar radiateur worden erg warm!!
Moderator: Moderators
Re: Rubber slangen naar radiateur worden erg warm!!
Remko schreef:Hallo ik heb een schade mx-3 gekocht zo goed als opgeknapt.
Motorisch draad perfect koelvin radiateur slaat aan op de slangen staat druk volgens mij want je voeld dat ze vol staan met koelvloeistof.
Maar voel het niet stromen en vind dat de slang erg warm word is dit normaal?
Er zit toch voor me radiateur zo'n klep die opengaat bij bedrijfs tempratuur zou dat het kunnen zijn?
Of me waterpomp hoe zou ik deze dingen kunnen checken?
Alvast bedankt
groetjes,Remko
Zolang je temperatuur aanduiding in je tellerunit niet door blijft lopen tot in het rode gebied is er niets aan de hand.
De bovenste aansluiting op je radiateur wordt zo heet dat je deze eigenlijk niet goed meer vast kan pakken omdat het zeer gaat doen.
Dit is ook de aanvoer naar de radiateur. Dus dat betekent dat de stroming in de onderste aansluiting weer richting motor gaat. Je fan mag niet eerder aan slaan dan dat de onderste aansluiting net zo heet is als de bovenste. Als je fan aanslaat moet je net kunnen zien (in je dash) dat de temperatuur weer iets zakt. Dat is ook het punt waar de temp aanduiding gemiddeld op zal staan, 's winters en 's zomers.
Als de temperatuur dan toch door blijft stijgen is er iets mis.
De bovenste aansluiting op je radiateur wordt zo heet dat je deze eigenlijk niet goed meer vast kan pakken omdat het zeer gaat doen.
Dit is ook de aanvoer naar de radiateur. Dus dat betekent dat de stroming in de onderste aansluiting weer richting motor gaat. Je fan mag niet eerder aan slaan dan dat de onderste aansluiting net zo heet is als de bovenste. Als je fan aanslaat moet je net kunnen zien (in je dash) dat de temperatuur weer iets zakt. Dat is ook het punt waar de temp aanduiding gemiddeld op zal staan, 's winters en 's zomers.
Als de temperatuur dan toch door blijft stijgen is er iets mis.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering