Pagina 1 van 2

nokkenas klde en k8

Geplaatst: 24 jun 2009, 21:18
door PaTjE
even een korte vraag:


zijn de nokkenassen van een 1.8 het zelfden als van een KLDE?
een maatje van me komt er namelijk niet egt uit dus vandaar.


alvast bedankt voor de info* :mrgreen:

Geplaatst: 24 jun 2009, 21:31
door joosie86

Geplaatst: 24 jun 2009, 21:39
door PaTjE
joosie86 schreef:Zit verschil in kijk hier

http://mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=59580


tnx mate ;)

Nokkenassen k8

Geplaatst: 11 jan 2010, 22:00
door robin-mx3
Kun je de nokkenassen van een 1.8v6 vervangen door betere/ scherpere?

en zo ja, waar moet ik dan aan denken en zoeken?

Grt

Geplaatst: 12 jan 2010, 19:39
door martinenijenhuis
Je kan ze idd vervangen door andere, maar het hele motorkarakter wordt
hierdoor natuurlijk wel heel anders, en aanpassingen in het motormanagment (ECU) zijn wel gewenst om het beter en soepeler te laten lopen.
En bij extreme nokkenassen komen er natuurlijk veel meer dingen bij kijken.

Groetjes M&M

Geplaatst: 12 jan 2010, 22:40
door robin-mx3
martinenijenhuis schreef:Je kan ze idd vervangen door andere, maar het hele motorkarakter wordt
hierdoor natuurlijk wel heel anders, en aanpassingen in het motormanagment (ECU) zijn wel gewenst om het beter en soepeler te laten lopen.
En bij extreme nokkenassen komen er natuurlijk veel meer dingen bij kijken.

Groetjes M&M


Oke, ja dat dacht ik ook wel, en in combinatie met spaghetti spruitstuk (en uitlaatsysteem) andere inlaat en ecu aanpassing zou je dus best een zinvol resultaat kunnen krijgen?

Grt

Geplaatst: 13 jan 2010, 20:30
door martinenijenhuis
ja idd, maar wat dacht van de brandstof, grotere injectoren bijvoorbeeld.
Meer vermogen betekend meer brandstof.

Maar meer vermogen (alle beetjes helpen) kan ook bijvoorbeeld door te zorgen dat er minder warme lucht in de motor komt.

Dat er makkelijker meer lucht bij de motor komt.

Groetjes M&M

Geplaatst: 13 jan 2010, 20:47
door WhiteFinish
In een KLZE helpt het zeker als je van kl01 naar kl31 nokkenassen gaat.

In een K8 denk ik ook dat het zal helpen, alleen ik zou vooraf even goed informeren bij een expert die weet hoe ver je kan gaan voordat je allerlei andere dingen moet aanpassen.

Geplaatst: 14 jan 2010, 12:11
door robin-mx3
Dank dank,

Tja ben op het moment bezig met exterieur en interieur, wat ik eind deze winter allemaal af hoop te hebben en daarna wil ik het motorische gedeelte aan pakken.
Dus ben bezig om zoveel mogelijk informatie te winnen en enige kennis te creeren aan gezien ik het ook enorm interresant vind.

(Dus elk advies/ commentaar/ tips zijn welkom)

Lijkt me leuk om wat meer vermogen uit het k8 blok te halen maar goed ben geen milionair (helaas :lol: ) en wil het niet op zo,n manier doen dat het blok binnen de kortste keren in elkaar naait aangezien t al aardig wat gelopen heeft (tegen de 200.000).. Dus t verstandigst is denk ik een KL-ZE te nemen wil ik ''veilig'' meer vermogen krijgen.

Groeten.

Geplaatst: 14 jan 2010, 12:39
door Jorn
nu we het hier toch over nokkenassen en grotere injectoren hebben, weet iemand misschien wat hiervoor de mogelijkheden zijn bij een 1.6?