waar moet ik op letten

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

noob66
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2009, 10:20

waar moet ik op letten

Bericht door noob66 »

morgen lieve mensen ik ben nieuw op dit forum en heb nog geen MX-3 maar ben der wel mee bezig om der 1 te kopen.mijn vraag is waar moet ik op letten heb al wat gelezen op het forum maar ben der toch niet helemaal uit

waar ik niet uit ben is de prijsverhouding weet wel wat een gek der voor geef maar goed wil ook niet dik over de prijs zitten

heb een MX-3 1.8 v6 uit 1993 op het oog hij vraagt der 2700 pleuro's voor en der zit net een jaar apk op de auto heeft wel alle toeters en bellen derop zitten maar goed en hij ziet der wel netjes uit op het oog dan maar dan de prijs is die te hoog of klopt dat wel kwa bouwjaar en kilometers(over de 2 ton)hoop dat mensen wat antwoorden hebben


dank u

noob66
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Tsja, even kijken en een testritje maken kan geen kwaad natuurlijk.

Wat mij erg geholpen heeft is dat er iemand meegegaan is die er wel verstand van heeft. Misschien dat je iemand in je omgeving kent met verstand van autos/mx3s.

Heb je misschien een foto of een link naar verkoop artikel? Veel mensen hier op het forum zijn wel bekent met de mx-jes die in omloop zijn.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik vind het aan de hoge kant. Je kan in deze tijd voor een stuk minder een hele goede V6 kopen. Voor een '93er met meer dan 2 ton op de teller zou ik zeker niet boven de 2000 euro gaan.
noob66
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2009, 10:20

Bericht door noob66 »

Yence schreef:Ik vind het aan de hoge kant. Je kan in deze tijd voor een stuk minder een hele goede V6 kopen. Voor een '93er met meer dan 2 ton op de teller zou ik zeker niet boven de 2000 euro gaan.


ik vind de teller ook hoog staan idd dat weerhoud me een beetje maar goed heb um nog niet gekocht al vind ik het aanbod niet zo heel groot(of ik zoek verkeerd dat kan ook) ;)
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Als je niet direct een auto nodig hebt zou ik gewoon rustig verder kijken. Er komen regelmatig wat mx-3 in de verkoop. Ook zou ik zeker verder kijken dan bv alleen je eigen omgeving.
We hebben clubleden over het hele land ziten, en die zijn best bereid om met jou samen te gaan kijken wanneer er een mx in hun buurt te koop staat.


En natuurlijk hebben we ons eigen verkoop gedeelte. Hier staan regelmatig mx-3 van clubleden te koop. 4-cyl, V6 en zelfs KL-ZE dus heb je geen dringende haast, kijk rustig verder en houd het forum in de gaten. Kijk ook eens bij het onderhoud en motorisch tuning, daar kun je ook al veel voorkomende problemen met de mx-3 uithalen, wat jou weer beter voorbereid bij het zoeken en inschatten of een mx een goede is of al allerlei problemen heeft.

Suc6 met de zoektocht.
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

mocht je intresse hebben in eentje met wat vermogen heb ik ook nog wel een klze te koop staan deze gaat voor een aardig zacht prijsje weg 8) en minder als 200.000 op de teller
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Veel km.'s op de teller is helemaal niet erg (zal ook niet mee vallen om een mx-3 te vinden met weinig km.'s aangezien de jongste ondertussen ook al weer 11 jaar oud zijn). Daar kun je rekening mee houden door wat geld opzij te zetten voor de gebruikelijke zaken die komen kijken bij 2ton+ (koppeling/schokdempers/bussen/pakkingen/lagers e.d.).

Op marktplaats staan op dit moment zo'n 70 mx-3's te koop (als je zoekt onder mx-3, mx3 geeft minder resultaten!)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welkom inderdaad!! keuze die je maakt voor de mx zal je zeker niet tegenvallen..

ik quote mezelf even vanuit een ander topic:

goeie zet die je in iedergeval maakt om naar de mx3 te gaan kijken.

allereerst moet je gewoon weten dat bij ''normaal'' gebruik de motortjes erg sterk zijn.

als je hem gewoon altijd netjes goed warm rijd en dan gaat knallen is er niks aan de hand. het is altijd de vraag of de vorige eigenaar dit ook gedaan heeft, maar ja dat blijft altijd een beetje een gok.

lees ook eens deze topics goed door;

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4718
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4583
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4389

mocht je dan nog vragen hebben, stel ze gewoon, daar is dit forum ook voor bedoeld immers!!

normaal kun je je niet gauw miskopen bij een mxje, let gewoon goed op deze punten bij de aankoop:"

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

en dan moet het vast wel goedkomen..

wel even nieuw topicje aanmaken als je een mxje gekocht heb he, we zijn altijd benieuwd naar nieuwe leden en hun mx!!!

voor de rest moet je gewoon opletten dat je geen excessieve rookontwikkeling uit de uitlaat als het motortje goed warm is, led goed op evt overgespoten delen ( ivm schade) en volg de lijnen tussen de panelen en kijk of alles nog recht is ( het is niet goed dat er bijvoorbeeld onder 1,5 cm ruimte is tussen bijv de motorkap en zijscherm en boven maar 0.5cm...)

voor de rest heeft de mx niet als eigenschap dat deze gauw roest, dus controleer goed overal of er geen roest is, indien wel kan dit duiden op een slechte reparatie.

succes ermee, hoop voor je dat het wat wordt

8)


zoek ook eens onder ze zoektermen ''aankoop en mx3 kopen'' staat voldoende info over de zwakke punten van een mx ( die er niet veel zijn!)

ik vind 2700 euro voor een 93er ook redelijk pittig, je moet goed kijken naar de verhouding kmstand en distributiewissel, is deze bijvoorbeeld net gedaan of zit die er aan te komen ( extra kostenpost)

je moet gewoon eens rustig een stuk of 2-3 benaderen en een keer op een zaterdagmiddag die gaan bekijken/berijden..

zo leer je snel genoeg wat er goed is bij de 1e, wat er niet goed is bij de 2e en wat er allemaal wel niet mis is met de 3e..

succes!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
noob66
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2009, 10:20

Bericht door noob66 »

bedankt voor de tips zal zeker de kat uit de boom kijken.maar goed geduld is niet mijn sterkste kant :mrgreen: ergens volgende week ga ik kijken naar die auto de prijs is zeker te aan de hoge kant maar denk dat der wel wat af kan maar goed kijk toch nog verder dan de neus lang is.
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

ook even een vraag van mijn kant (nu ik er toch ben)

kan iemand die een 1.6 mx3 heeft ook ongeveer wat merken van de 1.8 v6? ik ken db89 namelijk, met zn 1.6'er en zou die dan eventueel willen meevragen als ik na de zomer min veezesser wil gaan halen. naast dat hij al wat meer verstand heeft en zelf een mx3 heeft, vraag ik me gewoon af of er superveel verschil merkbaar is (nast de peekaas enzo dan :P)
Plaats reactie