kosten bodykit monteren

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Meander
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009, 18:10

kosten bodykit monteren

Bericht door Meander »

ik ben op zoek naar een mx3 en vind ze verlaagd met bodykit een stuk leuker dan kaal. nadeel is alleen dat er binnen mijn budget weinig van dit soort uitvoeringen aangeboden worden. Zit nu aan de mogelijkheid te denken om "kale" mx3 te kopen en deze te voorzien van een bodykit. nadeel is wel dat ik 2 linker handen heb...

Heeft iemand enig idee hoe duur het is om een bodykit te laten monteren en deze van de juiste kleur te voorzien ?
wil graag weten of het rendabel is om een kale mx3 te kopen of dat ik toch langer moet wachten tot er wel een mx3 wordt aangeboden voorzien van bodykit...
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

welkom hier 8)
om maar gelijk op je vraag in te gaan .....
als je een kale mx koopt.
en later er een bodykit op zet , en laat spuiten , kun je de kosten wat spreiden.
maar men verkijkt zich vaak op de kosten van een bodykit in aanschaf , montage , en de spuitkosten.
dan ben je achteraf nog veel geld kwijt ( soms meer dan als je een mx koopt die al gebouwd is )
bouw je zelf , kun je de auto helemaal na je eigen smaak maken.
ga je opzoek na een reeds gebouwde wagen , moet je er een zoeken van iemand die de zelfde smaak heeft als jou ;)

verkijk je er ook niet op om zelf de bumpers te monteren.
uit eigen ervaring , passen polyester bumper bij lange na niet zo goed als een originele bumper.
vaak hebben polyester bumpers ook grote(re) naden waar ze aan moeten sluiten.
dit verpest gelijk het plaatje.

het is dus een overweging maken van wat je wilt.

er staan hier op het forum diverse mooie ( en snelle ) mx-3tjes.
en verhoudings gewijs kosten deze niet veel meer ( of zelfs minder )
dan als je een kale mx zou kopen en later een keer zou uitbouwen.

zou zeggen, neem eens een kijkje in het verkoop gedeelte
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Ik denk dat het er ook aan ligt welke bodykit je wilt. Aftermarket is goedkoper, maar de pasvorm is vaak minder goed. Dus meer uren voor degene die het erop moet zetten.
Meander
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009, 18:10

Bericht door Meander »

klinkt nu toch al meer richting complete mx3 kopen ;)

kostenspreiding klinkt wel interessant, maar zie het ook weer niet echt zitten om eerst een tijdje met onbehandelde bodykit rond te rijden... en 2x in dezelfde topic de opmerking me niet te verkijken op zaken zet me ook aan het denken...

iemand die nog wel een prijsindicatie kan geven voor (naadloze) montage + spuiten (dus excl.aanschaf).
hou het maar op een pakfeifer
200 euro, 500, 1000 ?

en bedankt voor welkom ;)
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

niet voor het een of ander. maar als je bodykit perfect past
en je wilt dan de bumpers en sideskirts naadloos.

kun je gerust aan een minima van 1000 euro denken.

vraag ook hoe ze de bumpers naadloos maken
begin niet aan : alleen strak plamuren , en afkitten en strak strijken , dit gaat na verloop van tijd scheuren

en als laatste , is je auto je dagelijkse vervoer ?
dan zou ik er zeker niet aan beginnen om ze naadloos te maken.
1 keer tegen een paaltje rijden , en de boel scheurt los .
en daarbij , je kan ook niet even je bumper los halen voor bv. je koplamp er uit te halen ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

ik heb mijn sideskirts en achterbumper naadloos laten maken.

voorbumper niet vanwege wat bramx3 al aangaf je lampen niet eens meer kunt vervangen,

wat me het heeft gekost weet ik niet meer, maar niet goedkoop.
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Ik sluit me bij Bramx3 aan, denk dat je minimaal 1000 euro kwijt bent.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

voor 1000 euro ga je het denk niet eens redden.
Complete kit spuiten en strak maken kost je al minimaal 600 euro en dan ben je echt vrij goedkoop klaar.

Aanschaf kit moet je toch al min. rekening houden met voorbumper (min. 180 euro idem dito voor achterbumper en sideskirts min. 130 euro.)

Dan komt nog eens montage kosten en het naadloos maken erbij en dit zal ook niet voor 200 a 300 euro klaar zijn.

En prijzen van bovenstaand heb je geen hoge kwaliteits bumpers voor met goede pasvorm e.d.

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat je rekening moet houden met min. zo'n 1800 euro.

En als iedereen hier even zijn eigen kosten plaatje optelt van aanschaf/werkuren/spuitwerk zullen ze ook op deze prijs uitkomen ;) zeker als je zelf helemaal niets er aan kunt bewerken.

Maar tis idd waar dat je op deze manier wel een beetje de kosten spreid.
Mits je er zelf wat aan doet.
Want dan koop je dit bodykit en ga je em zelf pasmaken e.d.
Dan ben je wel weer wat weekjes verder (tenzij je veel te veel vrije tijd hebt) en dan heb je al weer een nieuw buffertje kunnen maken voor het volgende.

Maar in jou situatie is het denk eerder een kit aanschaffen bij een bedrijf en die vervolgens alles laten doen, dan zit het spreiden van de kosten er niet echt in denk ik, tis gewoon erg prijzig allemaal.........
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Ik bedoel ook 1000 euro voor spuiten en pasklaar maken exclusief aanschaf bodykit! Tunen is nou eenmaal niet goedkoop :clown:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Helemaal eens met iedereen

Als je kijkt wat een bodykit alleen al niet kost. Ben zelf meer dan 1000 euro kwijt geweest.

Vervolgens het aanpassen van de achterbumper en sideskirts (voorbumper was redelijk goed) koste ook nog een flinke duit.

Maja.. zoals bram al zei in zijn eerste post. Wil je het naar jou smaak maken of wil je hem al kant en klaar kopen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie