Veer geknapt

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Veer geknapt

Bericht door pitbullfm »

Vanavond is mijn linkerveer voor geknapt (origineel) Nu heb ik net voor een maand geleden ongeveer nieuwe veren voor onder mijn oude mazda mx 3 gezet. 1.6,

Toen de garage de veren bestelde hadden ze het er over dat er 2 soorten veren waren voor zonder abs, en veren voor abs.


Nu had ik op mijn groene mx3 geen abs maar met mijn nieuwe auto wel, zal er veel verschil in de veren zitten , of niet en kan ik ze overzetten van mijn oude auto na deze auto

m.v.g Ronald
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Veer geknapt

Bericht door SstennizZ »

pitbullfm schreef:Vanavond is mijn linkerveer voor geknapt (origineel) Nu heb ik net voor een maand geleden ongeveer nieuwe veren voor onder mijn oude mazda mx 3 gezet. 1.6,

Toen de garage de veren bestelde hadden ze het er over dat er 2 soorten veren waren voor zonder abs, en veren voor abs.


Nu had ik op mijn groene mx3 geen abs maar met mijn nieuwe auto wel, zal er veel verschil in de veren zitten , of niet en kan ik ze overzetten van mijn oude auto na deze auto

m.v.g Ronald


Huh!? Zit er verschil in de veren met en zonder abs?? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Er is bij het bestellen van mijn veren iig niet naar gekeken..
Afbeelding
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

Ik vond het ook vreemd, ma de garage zei toen ik de groene auto wou repareren daar van moet ik even kijken welke ik moet bestellen want zijn 2 types voor, denk dat het weinig uitmaakt dat ik ze zo overkan zetten ma weet niet
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dacht dat er wel verschil in zat qua 1600 en 1800
maar het past wel , de 1600 veren zijn wat minder stug omdat de motor niet zo zwaar is als de 1800
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

en bij de veren is er geen verschil met of zonder abs.

dit verschil zit er bij de schokbrekers, zit dan gewoon een beugeltje aan voor de abs kabel te bevestiging,

ik heb deze toen gewoon eraf geslepen en op de nieuwe erop gelast.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zoals Raymond en Bram al zeggen.

Past gewoon, iets minder stug en op de veerPOOT geen beugeltje voor abs slangetje
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

klopt ben erachter gekomen van het beugeltje, heb de veren overgezet en kan nu weer lekker rijden met mijn autootje

bedankt voor de reacties
Plaats reactie