ANWB aankoop keuring

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
prinsmp
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 feb 2009, 19:32

ANWB aankoop keuring

Bericht door prinsmp »

Ik verwacht dat ik volgende week mijn MX3 binnen krijg. Ik heb hem vorige week gekocht en er wordt door de dealer nog wat reparaties, APK en grote beurt uitgevoerd. Ik heb tevens 6 maanden bovag garantie dus ik ben van plan om hem nog even goed te checken.

Mijn vraag is dan ook wie er ervaring heeft met een ANWB aankoop keuring of een keuring door bv een andere dealer? Wat checken ze daar eigenlijk? Kan ik daar ook de hele motor doorlichten, zodat ontstekings problemen / bougie kabel problemen etc aan het licht komen?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik ken de punten niet die ze checken, maar je kan er vanuit gaan dat ze niet de "bekendere" kwaaltjes van een mx3 zullen checken.

Ik denk dat het verstandig is om hier even wat rond te neuzen op de site en dan zelf even kijken of alles in orde is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik heb ooit eens zo'n aankoopkeuring laten doen. Ze kijken meer naar algemene zaken, zoals correctheid kilometerstand, mogelijke schades, uitlaatgassentest, enz. Merk- of modelspecifieke dingen hebben ze toen niet bekeken. Daarvoor kan je inderdaad beter de diverse topics hier op het forum even doorlezen.
prinsmp
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 feb 2009, 19:32

Bericht door prinsmp »

Ik zal wel ff peilen wat ze doen. Wellicht kan ik een aantal dingen aangeven.
Plaats reactie