Volgende week kijken bij een Mazda Mx3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WoddaX
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2008, 22:27

Volgende week kijken bij een Mazda Mx3

Bericht door WoddaX »

He gasten, Wederom een nieuweling. En ook druk op zoek naar een Mazda Mx3 v6. Ik ga volgende week kijken bij een v6 die ik gevonden heb op autoweek.

het gaat om de volgende auto: http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid=5709358&sprid=143356564&cache=no

Ik heb uiteraard het stukje doorgelezen wat jullie geschreven hadden bij de How To's. Maar, Is dit alles waar ik op moet letten? Jullie nog tips als ik ga kijken?

Overgens, mocht er nog een van jullie zijn mx3v6 verkopen, hou ik me aanbevolen. Ik koop er liever een van de club hier als via autoweek etc.

Alvast bedankt!
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

welkom
kijk eens in het verkoop gedeelte , staan een aantal leuke mxjes te koop
waaronder zelfs een paar 2,5 liter v6
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WELCOME...

zowieso is de info verstrekt in de FAQ's wel een mooie leidraad met waar je op moet letten bij een aankoop.

in principe zijn er niet veel grote problemen met de mx3, maar dingen als roest etc is niet normaal en kan alleen veroorzaakt worden door verwaarlozing en of schade...

er staat bijvoorbeeld nog wel een rooie KLZE hier op het forum te koop, heeft wel wat T.L.C nodig ( bumpers overspuiten en wat plekjes) maar dan heb je direct wel een 2.5L v6 mx3 en in dezelfde prijsklasse als waar je naar kijkt op autoweek

indien je budget iets ruimer is, worden er nog wel iets meer mx3tjes aangeboden ( oa ook met 2.5L v6)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Misschien handige tip voor iedereen die een auto gaat kopen, kijk even hoelang de eigenaar of het bedrijf de auto in bezit heeft. Als ze lang staan kun je nog wat korting vragen, in veel gevallen zal er dan weinig vraag naar de betreffende auto zijn. pas op, dit kan ook betekenen dat er kopers zijn afgehaakt om wat voor reden dan ook.

Zelf gebruik ik in de showroom nogweleens dit hulpmiddel, mits kenteken bekend is:
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

Controleer de kilometerstand, als er NAP bij de advertentiestaat, vergelijk die km stand eens met de stand op de auto bij bezichtiging. Veel extra kilomters? Mogelijk veel proefritten, wat kan duiden op afhakers. mogelijk kan het ook zijn dat ze moedwillig de standen lager adverteren dan werkelijk is.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
WoddaX
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2008, 22:27

Bericht door WoddaX »

Hoi Jongens, Ik ben een tijd lang afwezig geweest. Helaas is de vorige mx3 die ik jullie al laten zien heb niks geworden. Nu heb ik een tijd lang rondgezocht. En ik ga maandag weer kijken voor een mx3. Link: http://link.marktplaats.nl/220832852

Reacties zijn welkom 8)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je ging eerst kijken voor een v6, houd er rekening mee dat dit een 1.6 4cilinder is he ;)

er zijn paar dingen die ik beetje ''vreemd'' vind

* 7 eigenaren gehad in 10 jaar tijd, dat is wel heel veel, kijk deze jongen kan hem wel goed onderhouden hebben, maar hoe is dat met de vorige 6??

* op de foto staat kmstand van 147000 op de teller, en hij verkoopt hem met kmstand van 176000.

of hij heeft in net 3 maanden tijd 40000km ermee gereden of er is iets anders beetje vaag aan ( tenaamstelling was 22-9-08)

* waarom verkoopt hij hem al weer voor zo'n spotprijs binnen 4 maanden?

er staan nog steeds een paar mooie mxjes op het forum, weet niet waar je budget precies ligt?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WoddaX
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2008, 22:27

Bericht door WoddaX »

Dank voor je reactie! En het viel me inderdaad al op dat deze auto al een hoop eigenaren heeft gehad. En er iets met de Kilometerstand verkeerd stond. Mijn bedrag ligt rond de 3000euro. Voor dit bedrag is toch wel een mooie te krijgen?

Bedankt voor je tips btw!! :)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je moet voor je zelf paar prioriteiten stellen en adhv die keuzes gaan afstrepen:

* max bouwjaar
* max kmstand
* extra opties (velgen, bodykit etc)
* motorsoort

rond de 3000 is wel genoeg leuks te krijgen, evt kun je deze eens bekijken:

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... highlight=

iets boven je budget, maar in een maand tijd 1000 euro minder, dus misschien kan hij je nog iets tegemoet tekomen

hier een 2.5L KLZE mx3 voor 2500 euro ( spotprijs btw)

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=8835

en ja, mijn mx staat ook nog te koop, maar 3000 euro is voor mij niet realistich ;)

en op marktplaats staan ook genoeg auto's voor rond de 2500-3000 euro dus gewoon even zoeken en echt afgaan op goed onderhoud ( boekjes etc aanwezig)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie