Afgeslagen, misschien ontsteking kapot?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Afgeslagen, misschien ontsteking kapot?

Bericht door OizO »

Ik reed vandaag terug van school en bij de afrit van de autoweg toen ik bijna stilstond stotterde mijn auto en sloeg hij af. :blink:
Hij wilde ook niet meer starten, de startmotor hoorde ik wel, maar hij sloeg niet aan. Ik heb me maar laten afslepen en heb de auto nu voor de deur staan.

En ik heb al een week of 3 last ervan dat als ik stationair draai hij een beetje begint te trillen/beven terwijl de toeren niet zichtbaar zakken
(hij draait warm stationair +- 500 toeren)

En ik heb de laatste paar dagen af en toe gemerkt dat hij soms lichtjes stotterde bij het optrekken en bij het starten een hoog toerental (+-2000 toeren waarvan ik dacht dat het aan het koude weer lag)....



De hamvraag: Wat zou het kunnen zijn?

Ik zat zelf te denken aan de ontsteken, vooral omdat ik net van de autoweg afkwam en misschien de fan is aangesprongen om de auto af te koelen, zodat dat net de druppel was voor de ontsteking omdat ie al zwak was misschien (heb hiervan al wat gelezen op het forum bij het gebruiken van de zoekfunctie ;) )?

En zo ja, ik woon in Zuid Limburg en wilde vragen of iemand ook van hier in de buurt hetzelfde probleem heeft gehad en waar ze de auto hebben laten repareren. Aangezien ik niet graag naar de lokale mazdagarage ga omdat dat afzetters zijn en ik al slechte ervaringen ermee heb gehad.. :x
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als het je ontsteking is, zou je geen vonk moeten hebben, dus controleer dat eerst maar eens...

dus even stukje sturen en als hij dan weer uitvalt even samen met vriend controleren (eentje starten en ander controleren of er een vonk is)

is dat wel het geval dan eens zien of er wel benzine aankomt ( benzinefilter misschien vuil of verstopt)

en evt controleren of er ergens een vacuumlek is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Hij start nu niet meer, maar ik ga vandaag even met een oud monteur nalopen of de ontsteking nog vonkt en dan ook of er geen vaccuumlek is of dat de benzinefilter misschien verstopt is....

Laat wel even weten wat daar uit komt ;)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Net naar gekeken en de onsteking vonkt maar zwak en de motor slaat niet aan, zekering van de benzine (onder de motorkap) nagekeken en die is ook nog goed.

Ik ben er wel achter gekomen dat er vanaf de engine zekering (bij de bestuurderskacine) een draadje naar boven loopt, iemand enig idee wat dat kan zijn?

Ik denk dat ik hem na het weekend maar naar de lokale garage breng om er daar naar te laten kijken.
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Vandaag naar de garage gebracht.... :cry:

Nu maar hopen dat er nog iets van mijn beurs overblijft *fingers crossed* :roll:
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ik heb vandaag bericht gekregen van de garage en ben met stomheid geslagen want de distributieriem was geknapt.....

Terwijl die er nog geen 20.000 km op zit :evil:

Als er geen verdere gebreken door zijn gekomen dan ben ik voor rond de 300 euro klaar, maar ik heb zo begrepen dat het k8 blok geen schade kan oplopen bij het knappen van de distributieriem, klopt dat?
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, dat klopt.

Maar ik zou toch maar eens even teruggaan waar die riem erop is gelegd want dat kan natuurlijk niet.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

is alleen de riem geknapt ?
of is deze geknapt omdat er een rol los is gelopen of zo ?

normaal moet een blok geen schade oplopen bij het loslopen van de riem.
liep je auto stationair?
of was je gewoon aan het rijden ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik zou inderdaad eerst ook maar eens vragen of er niet een spanrol oid uitligt...

als dat het geval is dan kan het iets duurder grapje worden...

vraag is, waarom knapt je distririem al na 20.000km, wel heel erg gauw...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Hij liep ongeveer 30, was aan het uitrollen, kwam net van de autweg af en moest stoppen aan het eind van de afslag.

Ik heb de riem er dik 2 jaar terug laten opleggen, samen met het vervangen van de spanrollen en waterpomp. Heb dit zwart laten doen bij iemand was de helft goedkoper dan bij de garage, dus denk niet dat ik daar nog iets uit kan halen (eigen schuld dike bult dan maar)... :roll:

En als de garage nog iets zou tegenkomen tijdens het vervangen zouden ze me nog bellen, dus i will keep my fingers crossed ;)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Plaats reactie