Aanschaf MX-3 1.8 V6

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

G-ZAPP
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:18

Aanschaf MX-3 1.8 V6

Bericht door G-ZAPP »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Reggy, ben 24 jaar en kom uit Hengelo Ov.

Ik ben op zoek naar een Mazda MX-3 1.8 V6. Ik heb op het moment ongeveer 1850 euro te besteden.

Alle informatie over de pluspunten en minpunten en waar ik op moet letten bij aanschaf heb ik al gevonden door de forums helemaal door te spitten.
Ik heb dit forum gestart om een paar MX-3's die ik gezien heb te posten en te vragen of één van jullie die misschien kent en weet of het een betrouwbare is. Ik wil namelijk geen kat in de zak kopen van mijn bij elkaar gespaard geld (nog student;))!

Het liefste heb ik er 1 met weinig kilometers (aantoonbaar) of bijvoorbeeld 1 rond 200000 km maar dan wel distributieriem onlangs vervangen en heel goed onderhouden (geen rode kleur).

Diegene waar ik nu graag op wil reageren is deze: http://link.marktplaats.nl/190773433
Wat denken jullie daarvan en kent iemand de auto of de eigenaar? Ik zag wel bij RDW dat die eigenaar hem nog maar 5 maanden op zijn naam heeft en nu (al) te koop zet..

Verder lijkt het me erg leuk als ik straks mijn mx-3 heb en hier actief kan zijn op het forum. Ik houd mij altijd al graag bezig met car tuning en ik zag dat hier ook veel te vinden is om te kopen of gewoon over te lullen!

Als ik er 1 heb dan open ik natuurlijk een nieuw topic om hem te laten zien!

Alvast bedankt voor jullie tips!
Als jullie zelf nog een v6 te koop weten die erg goed onderhouden is laat het me dan ook maar weten en naast die ik hierboven heb gepost post ik er misschien nog meer als ik daarop wil reageren.

Groeten Reggy (popelt om in een mx-3 v6 te gaan rijden!)
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Die mx ziet er wel netjes uit.
Gewoon goed kijken, luisteren en proefrijden. Zorg dat hij goed warm wordt bij het proefrijden.. Dus niet ff een rondje en dan weer terug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Aan het kenteken te zien is deze in elk geval niet geimporteerd maar een orgineel nederlandse auto.

Met betrekking tot de 5 maanden op naam, bel hem eens waarom hij hem al weer verkoopt. Grote kans dat dit een verkoper van een garage bedrijf is die de auto daar niet verkocht kreeg en vond dat hij te lang stond. Daarom nu via zijn eigen naam verkoopt maar als je dan bij de verkoper komt krijg je een dealer contract onder je neus.
Uiteraard maakt dat niets uit als de auto in goede staat is. (kun je nog ergens gaan klagen als er wat niet naar je zin is).

Ik heb zelf mijn auto gekocht voor zo´n zelfde prijs, maar toen bleek nog dat de multiriemen vervangen moesten worden, linker aandrijfas, klepdekselpakkingen en de onsteking was blijkbaar al aan het eind van zijn latijn. (al met al nog wel wat extra kosten gehad dus).

Vraag anders iemand van de club met wat technische kennis om mee te gaan kijken bij je aankoop?
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

hehe iig de zelfde velgen als ik hebhehe 8)
G-ZAPP
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:18

Bericht door G-ZAPP »

He bedankt voor jullie snelle reactie! Ik merk al dat dit een leuke club is met behulpzame mensen!
Ik zal vandaag of morgen eens bellen en vragen waarom hij hem alweer verkoopt enzo.
Op zich bij het kijken kan er waarschijnlijk een vriend van mij mee die monteur is (geweest). Zo niet dan zal ik hier eens vragen of er iemand van jullie bij de desbetreffende mx-3 in de buurt woont. Erg aardig!

En het zijn inderdaad wel mooie velgen ja!
Zag trouwens dat veel mx-3's tot '94 de bestuurdersstoel beschadigd hadden op het zitvlak. Is dat nog relatief goedkoop te maken/stoferen of is dat verloren zaak op zo'n moment?

Groeten Reggy
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Verloren zaak is erg ruim genomen.

Je kan als je zelf handig bent zelf een nieuwe bekleding maken, zoek even rond, ergens staat een how-to van het zelf maken van bekleding op internet.

Wat met leder kan, kan natuurlijk ook met stof. Je hoes eraf halen en alleen een deel vervangen is niet zo ingewikkeld lijkt me?

Makkelijker en misschien kwa uren goedkoper alternatief: sportstoelen erin.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
G-ZAPP
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:18

Bericht door G-ZAPP »

Slome schreef:Verloren zaak is erg ruim genomen.

Klopt, dat is ook zo. Had ondertussen al het één en ander erover gevonden. Ik zal mijn koop daar dus niet vanaf laten hangen als de rest goed is.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welcome!! :mrgreen:

goeie keuze een mx3, dat kan ik je nu al vertellen, of deze een goeie koop is kan eigenlijk niemand wat het is en blijft moeilijk om op afstand te bepalen wat de staat van de auto is.

kijk even in de FAQ daar staat een topic met veel info waar je op kunt/moet letten bij een eventuele aankoop.

in principe is het zo dat een mx3 niet roest, als er exterieur bij de gelakte delen roest zit is de kans groot dat dit een slecht gerepareerde schade is, let hier goed op.

ook is het verstandig om als je evt gaat kijken 1 ding af te spreken met jezelf, als je veel dingen vindt die je tegenstaan; NIET kopen.

er zijn genoeg mxjes te koop, die ene die jij net zoekt hoeft niet deze te zijn, als je vol lof daar staat en totaal niet inziet dat er dingen niet kloppen of dat er extra kosten uit voort zullen vloeien is het misschien nu goedkoop maar over een maand kan het ineens stuk duurder uitvallen! ;)

check ook eens op het forum zelf, ik weet dat stylo kickin zijn mx ook verkoopt (http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=8582 )

boel aan vervangen, jonger blok in gekomen met distributie en alles al vervangen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
G-ZAPP
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:18

Bericht door G-ZAPP »

He Turbulance bedankt voor je hulp!

Ik heb die FAQ inderdaad al gelezen, echt handig.

Ik moet eerst nog even af van mijn 'tussenauto' Daihatsu Applause http://link.marktplaats.nl/203111959 dus dan heb ik nog meer geld en kan ik misschien gaan denken aan een type vanaf 1994 (nieuw interieur enzo)
Ik heb alleen nog weinig v6'jes te koop gezien vanaf '94 en vraagprijs hooguit 3000 euro.
Behalve deze van 1998> http://link.marktplaats.nl/197722598 Kan dat wat zijn? of is die prijs voor 1998 'te mooi om waar te zijn'? Hij heeft ook 18000 per jaar gelopen. Best veel, of maakt dat niet uit als het lange snelwegafstanden zijn geweest.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Voor een uit 98 lijkt ie me een beetje goedkoop, oke, heeft wel al aardig wat kilomters erop zitten.

Kijk anders even of iemand van de club uit jou regio met je mee wilt gaan kijken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie