Kapotte motor??

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Waxiz
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2008, 15:10
Locatie: Roodeschool

Kapotte motor??

Bericht door Waxiz »

Hey, Ik heb even een vraagje. Ik het GVD per ongeluk zonder olie gereden. Nu zit er een schruwelijke ratel in mijn blok. Stuk dus. Kan nog wel rijden, maar maakt een enorm kabaal. Mijn vraag is of iemand ook weet of zelf nog een blok voor deze auto heeft liggen (1.8 V6) of dat anders misschien iemand er intresse in heeft. Alvast bedankt.
Groeten Pieter
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

denk dat ik al weet wat dat geratel is waarschijnlijk is er een drijfstang lager uitgelopen, oplossing: krukas laten slijpen en alle lager schalen vervangen, weet niet precies wat het kost maar een setje originele lagerschalen kost +/- 150 eu suc-6
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Hey Waxis,

je kan 2 dingen doen (eigenlijk 3):

1: Dure reparatie (motor moet eruit, onderblok eraf etc).
2: Goedkope gebruikte K8 motor op de kop tikken (informeer eens bij Ljupce@mx3, volgens mij heeft die er nog 1 liggen).
3: Upgrade naar KL-DE/KL-ZE motor. Most value for money. Echter vrij prijzige en ingrijpende verbouwing aan de auto.


Persoonlijk zou ik kijken wat financieel haalbaar is. Hoor erg veel en goede verhalen over de KL-ZE upgrade.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

als t de lagerschalen zijn van de drijfstang ben ik eigenlijk wel benieuwd of dan t hele blok eruit moet.

Je carterpan is namelijk zo los te schroeven.

Dus zou me niks verbazen als t kan terwijl de motor in de auto blijft zitten.

maarja tis wle zo dat als je zonder olie gereden hebt dat de hele motor een optater gehad heeft. Dus moet zowieso goed nagekeken worden.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Waxiz
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2008, 15:10
Locatie: Roodeschool

Bericht door Waxiz »

Heb er vandaag iemand met "verstand"naar laten kijken en die zegt ook waarschijnlijk ook drijfstanglagers. Hij neemt hem mee en gaat er naar kijken.
Wilde dat ik hetzelf kon, maar heb daarin echt 2 linkerhanden.
Hoop dat het te repareren valt, anders moet ik een nieuwe MX3 kopen. Blijven namelijk wel heerlijke auto's om in te rijden. áLs de motor het weer doet, ga ik hem gelijk helemaal aanpakken! Nieuwe bekleding etc.. Dus fingers crossed! Iig bedankt voor de hulp en informatie!!

Groeten Pieter
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

Slome schreef:Hey Waxis,

je kan 2 dingen doen (eigenlijk 3):

1: Dure reparatie (motor moet eruit, onderblok eraf etc).
2: Goedkope gebruikte K8 motor op de kop tikken (informeer eens bij Ljupce@mx3, volgens mij heeft die er nog 1 liggen).
3: Upgrade naar KL-DE/KL-ZE motor. Most value for money. Echter vrij prijzige en ingrijpende verbouwing aan de auto.


Persoonlijk zou ik kijken wat financieel haalbaar is. Hoor erg veel en goede verhalen over de KL-ZE upgrade.



ljupce heeft dezijne al verkocht :p

en wrs heb je hetzelfde als mij en is idd je lagerschaal vd krukas kapot
ik had er alleen nog een tik vd klepstoter bij
grtz
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Mocht je toch en andere K8 nodig zijn, dan heb ik er zeer binnenkort eentje liggen.
K8 uit 97 met 120k op de teller
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

ik hou iig eind november begin december een 1.8 v6 over grtsss
Gebruikersavatar
Waxiz
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2008, 15:10
Locatie: Roodeschool

Bericht door Waxiz »

Ik ga eerst het financiele plaatje langslopen.
Eerst maar even kijken, wat er precies aan de hand is. Heb daarna de keuze; kan de gemaakt worden, nieuwe motor of andere MX3. Hoop eind van de week bericht te krijgen.
Hoeveel kost zo'n MX3 blok?

Groeten Pieter
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

Waxiz schreef:Ik ga eerst het financiele plaatje langslopen.
Eerst maar even kijken, wat er precies aan de hand is. Heb daarna de keuze; kan de gemaakt worden, nieuwe motor of andere MX3. Hoop eind van de week bericht te krijgen.
Hoeveel kost zo'n MX3 blok?

Groeten Pieter



er moet bij die van mij 1 kleppendeksel pakking vervangen worden(de linker, heb ik er bij eventueel) ik vraag er €200 voor hij heeft 178dkm gelopen en bij 136dkm is de riem vervangen grtsss
Plaats reactie