auto houd in

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

auto houd in

Bericht door italiaanlwd »

hallo ik heb een mx3 v6 1.8 uit 1992 heb der van de week een power filter op gedaan reed perfect nou moest me vriendin van leeuwarden
naar amsterdam rijden en halve wege begon hij te stotteren en boven de 18000 toeren valt hij dood neem je gas terug en weer gas geven pakt hij hem weer op dus gewoon normale filter der op gedaan denk kan alleen aan de filter liggen nog steeds het zelfde als je nu beetje of veel gas geeft valt hij uit hij start wel gewoon wat kan het zijn :S
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

alles weer goed aangesloten ? Connector van de lucht massa meter mischien los geraakt ? Kan ook zijn dat de ontsteking niet meer 100% is.
italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

Bericht door italiaanlwd »

alles goed aangesloten maar voor de luchtfilter aan de linker kant zit een draai knop lopen volgens mij vacuum slangen in waar is die draai knop voor heb hem wel halve slag gedraaid
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

dat is geen draaiknop. dat is een soort luchtfiltertje op de dat electro vaccuumklepje. aan draaien maakt dus niets uit. Ik moet zeggen dat ik slechte ervaringen heb met open luchtfilter. dus gewoon origineel monteren en kijken wat ie dan doet. Misschien heeft dit filter je luchtweger kapot gemaakt. heb ik al 2 keer meegemaakt.
*Technical service Mazda mx-3.*
italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

Bericht door italiaanlwd »

heb de normale filter der al op gedaan zoals ik hier boven ook al zei nog steeds het zelfde probleem de auto staat nu bij me vriendin in amsterdam en jah kan wel stottert terug rijden maar lijkt me niet goed voor de auto
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik ben bang dat je ontsteking eraan gaat.... Veel voorkomend kwaaltje

Misschien kan je eens een filmpje oid maken wanneer je hem boven de 1800 toeren hebt ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

luchtslang nog gecontroleerd ?
misschien wat uitgedroogt en met verwisselen van de filter zijn er misschien scheurtjes onstaan waardoor ie valse lucht aanzuigt ?
anders waarschijnlijk de ontsteking ja.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

Bericht door italiaanlwd »

hij start gewoon stationair en loopt gewoon goed tot de 1800 toeren dus lijkt niet dat het aan de ontsteking ligt kan het ook aan de bougie kabels liggen zag tijdtje terug wel een vonk over springen bij de rotor waar alle de bougie kabels naar toe gaan
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

helaas wordt er gauw geroepen ''ontsteking'' als de mx niet goed loopt. goed het is een grijs gebied waar het moeilijk is om te bepalen wat het probleem is en of het aan de ontsteking ligt.
echter kan een kapotte ontsteking veel problemen oproepen echter is het voor ons moeilijk te bepalen of de ontsteking ook daadwerkelijk kapot is, dat zul je toch even moeten laten doormeten om het zeker te weten

slechte kabels kan ook een reden zijn dat de onsteking kapot gaat, het feit dat er door de isolatie heen bij de ontsteking een vonk overspringt is zowieso niet goed.

enige optie is er even iemand naar te laten kijken die weet waar het probleem kan zitten weet niet waar je woont, misschien woont er een mx techneut bij je in de buurt ( in de buurt van amsterdam zitten wel meerdere leden) en anders toch even de garage er naar laten kijken.

ps; stel je ook even voor op het forum, is wel zo netjes en wij vinden het altijd leuk om nieuwe leden/mx3 rijders te leren kennen ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

Bericht door italiaanlwd »

probleem is opgelost toen ik aan kwam bij me vriendin had ze de tank leeg gereden tot het laatste streepje dus ik stottert naar de tankstation toe
tanken en het probleem was weg dus jongens nooit je vriendin laten rijden
voor dat je weet staat de auto zonder benzine of je krijgt een stotterende auto wat ik dus had topic kan dicht en jongens alsnog bedankt voor jullie reactie grt martin uit leeuwarden
Plaats reactie