Spruitstuk kapot?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Spruitstuk kapot?

Bericht door mikeymx3 »

Heb zo het gevoel dat mijn auto op zijn einde begint te komen... De laatste tijd is het niks anders dan reparatie op reparatie... Nu vanmorgen start ik de auto en wil ik weg rijden hoor ik bij het gas intrappen aan het begin een aanlopend geluidje, scherp geluidje alsof iets goed kraakt voorin. Ik gelijk naar de garage en die kon mij vertellen dat er 'n scheurtje kan zitten in Spruitstuk of dat de pakking van de uitlaat bij het mondstuk kapot gescheurd is. Heeft iemand een idee wat mij dat moet gaan kosten ? Het geluid valt niet echt op, mits je er niet op gaat letten natuurlijk!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

v6 spruitstukje zou je op ebay kunnen kijken voor RVS headers.

zit je denk ik rond de 300 euro.. stock uitlaatspruitstuk zit volgens h-base op 430 euro EX btw...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Eerst maar eens precies vaststellen wat het nou precies is. Dan kan je ook iets zinnigs over de prijs zeggen. Ik zou niet akkoord gaan met een grove omschrijving, dan weet je dat het meer dan nodig gaat kosten omdat het dan ´ineens´ tegenvalt
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Wanneer ik gas geef hoor je aan het begin een knarsend/scherp geluidje. Schijnt dat dat geluidje ook voorkomt als de pakking niet goed meer is bij de uitlaat aan de motor.
Er is maar een manier om daar achter te komen, en dan moet de garage kijken. En hun hadden het over een uur werk om er uberhaupt achter te komen wat er mee aan de hand is, en dat is al 55 euries. En dat ben ik niet van plan om al te gaan betalen. Iemand tips?
Een scheur in de spruitstuk lijkt me wel sterk,omdat vorige week mijn einddemper ook gelast is en daar aardig aan getrokken etc is. Ik denk dat hij daarom voor geraakt heeft waardoor de pakking misschien een flinke opdomper gehad heeft. Dat schijnt nogal mee te vallen qua reparatie!?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als het inderdaad zo is dat je spruitstuk kapot is gewoon even een oproep plaatsen...

Er zijn genoeg mensen die hun standaard spruitstuk aanbieden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

WhiteFinish schreef:Als het inderdaad zo is dat je spruitstuk kapot is gewoon even een oproep plaatsen...

Er zijn genoeg mensen die hun standaard spruitstuk aanbieden.


ik ben er 1 van 8)
desnoods neem je alleen het deel wat je nodig heb.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mikeymx3 schreef:Wanneer ik gas geef hoor je aan het begin een knarsend/scherp geluidje. Schijnt dat dat geluidje ook voorkomt als de pakking niet goed meer is bij de uitlaat aan de motor.
Er is maar een manier om daar achter te komen, en dan moet de garage kijken. En hun hadden het over een uur werk om er uberhaupt achter te komen wat er mee aan de hand is, en dat is al 55 euries. En dat ben ik niet van plan om al te gaan betalen. Iemand tips?
Een scheur in de spruitstuk lijkt me wel sterk,omdat vorige week mijn einddemper ook gelast is en daar aardig aan getrokken etc is. Ik denk dat hij daarom voor geraakt heeft waardoor de pakking misschien een flinke opdomper gehad heeft. Dat schijnt nogal mee te vallen qua reparatie!?


maar wie zegt dat dit geluid komt doordat de pakking kapot is?

is het niet het hitteschild rond de katalysator?

ik zou de auto eens op de brug rijden en dan even eronder staan en paar x gas geven om te zien waar het geluid precies wegkomt.

55 euro om te kijken waar het probleem precies zit is goedkoper als lukraak de headers te gaan vervangen, dat is zeker wel wat meer werk ( en al helemaal in uurtjes want de achterste is lekker te bereiken namelijk)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

klinkt idd eerder als een los hitteschildje. Een kapot spruitstuk zou normaal gesproken veel meer lawaai moeten maken toch?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Yence schreef:klinkt idd eerder als een los hitteschildje. Een kapot spruitstuk zou normaal gesproken veel meer lawaai moeten maken toch?


meer lawaai, verlies van vermogen, evt slechtere loop van de auto aangezien de lamba's valse waardes kunnen meten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Ter verheldering; een filmpje inclusief. geluid. Als je goed luistert komt het geluid harder over als ik hem voor de auto hou onderin.

Link:
http://www.graafschapfans.nl/apart/06092008032.mp4

P.s. de motor tikt(ratelt), viel me op na het zien van dit filmpje haha!
Plaats reactie