Pagina 1 van 2

2.0 V6 GT van 323F

Geplaatst: 25 dec 2004, 15:08
door mx3freak
wie weet of de comp./ecu van de 323F 2.0 V6 hetzelfde is als de originele ecu van de 1.8 v6 k8 motor?

als dat niet het geval is, wat is dan het gevolg als je de 2.0 op de ecu van de 1.8 aansluit?

Geplaatst: 25 dec 2004, 16:05
door sander
informeer ff op het forum van mx-3.com!
ff acount aanmaken en je vraag stellen!

Geplaatst: 25 dec 2004, 17:02
door mx3freak
sander schreef:informeer ff op het forum van mx-3.com!
ff acount aanmaken en je vraag stellen!


ben al een paar keer op die site geweest maar ik kom er geen wijs uit...

Geplaatst: 25 dec 2004, 18:15
door mx almere
je krijgt vermogensverlies doordat je VRIS punten niet meer kloppen op de eprom. Mogelijk dat ie wat minder zuinig gaat rijden.

Geplaatst: 25 dec 2004, 20:42
door mx3freak
mx almere schreef:je krijgt vermogensverlies doordat je VRIS punten niet meer kloppen op de eprom. Mogelijk dat ie wat minder zuinig gaat rijden.


kan het ook zijn dat ie kut gaat lopen daardoor??

Geplaatst: 26 dec 2004, 10:33
door mx almere
Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?

Geplaatst: 26 dec 2004, 13:18
door mx3freak
mx almere schreef:Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?


omdat ik nu een 2.0 blok heb draaiend op de 1.8 ecu en ie idd kut loopt erop, heel onregelmatig stationair en dikke witte rookpluimen...
de auto waar het blok uitkomt, een schade 323F, had dat niet, was starten en netjes draaien, was bij de wit in almere, heb ik zelf gezien 2 weken geleden...

Geplaatst: 30 jan 2005, 03:58
door NightQrawler
mx3freak schreef:
mx almere schreef:Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?


omdat ik nu een 2.0 blok heb draaiend op de 1.8 ecu en ie idd kut loopt erop, heel onregelmatig stationair en dikke witte rookpluimen...
de auto waar het blok uitkomt, een schade 323F, had dat niet, was starten en netjes draaien, was bij de wit in almere, heb ik zelf gezien 2 weken geleden...


kon je de ECU die erbij hoort niet meer krijgen dan.

Geplaatst: 30 jan 2005, 11:21
door mx3freak
MX-john schreef:
mx3freak schreef:
mx almere schreef:Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?


omdat ik nu een 2.0 blok heb draaiend op de 1.8 ecu en ie idd kut loopt erop, heel onregelmatig stationair en dikke witte rookpluimen...
de auto waar het blok uitkomt, een schade 323F, had dat niet, was starten en netjes draaien, was bij de wit in almere, heb ik zelf gezien 2 weken geleden...


kon je de ECU die erbij hoort niet meer krijgen dan.


die is heel anders gestekkerd, maar het probleem is verhoplen en rijd helemaal geweldig nu

Geplaatst: 30 jan 2005, 13:00
door Marcel_mx3
wat was het nou dan?