Pagina 1 van 4

Throttle Position Sensor (TPS) afstellen

Geplaatst: 22 apr 2008, 06:14
door WhiteFinish
Even snel gejat van het probeforum
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701143892

Ik zal proberen een van deze dagen het te vertalen en in het faq gedeelte te plaatsen.

Geplaatst: 22 apr 2008, 07:50
door Hiwo
yoooo thnx man :bier:

Geplaatst: 22 apr 2008, 19:35
door Hiwo
Nog wat tips : Bij mij was het geen geel kabeltje , maar blauw
Gebruik een hele fijne naald, het kabeltje is niet echt dik.

Heb mijne al grof gesteld (t werd donker) en ik moet zeggen dat ik het verschil toch best merk: Stationair stabiel , valt (bijna) meteen terug stationair, en hij schokt niet meer zo erg.

Geplaatst: 25 apr 2008, 17:21
door M3nace
is dit bij een 1.6 hetzelfde ongeveer?

Geplaatst: 26 apr 2008, 00:54
door WhiteFinish
Nee, daar moet je niet vanuit gaan.


1.6 zou je even moeten opzoeken in het werkplaatshandboek.

Geplaatst: 26 apr 2008, 17:38
door M3nace
het is al gelukt....

Geplaatst: 30 apr 2008, 19:25
door cristof19
hmm

ik heb mijn tps ook eens doorgemeten en ze stond op 0.45
ze loopt goed bij mijn wete dus laat ik et maar zo

grtz

Geplaatst: 02 mei 2008, 16:57
door Xtremer
Ik had problemen met mijn Stationair toerental

Op het moment dat ik mijn gas los liet bleef hij even hangen op 1200 Rpm, Daarna zakte hij terug naar 800 Rpm

Ik kon hem wel wat lager zetten door de stationair schroef, maar dan liep hij onregelmatig.

Dus ik hem ook dit maar even gedaan.
Bij de eerste (Originele) meting kwam ik uit op 0,55 Volt
Toen had ik hem bijgesteld naar 0,65 Volt.

Toen kon ik hem wel rustig stationair laten lopen op 600 rpm.
Maar toen ik ging rijden en onder het rijden me gas los liet (in de versnelling) liep hij niet meer verder terug dan 2500 rpm.
op het moment dat ik de koppeling indrukte zakte hij verder terug naar 600 Rpm.

Dus het probleem was alleen maar erger geworden.
Toen had ik de TPC waarde lager gezet, ditmaal op 0,45 volt.
Weer afgesteld op 600 Rpm. Dit bleef hij rustig en stabiel lopen, ook na een flinke dot gas.
Ben gaan rijden en alles was perfect. Nu val hij ook direct terug naar de Stationair toerental.

Hij loopt nu een stuk rustiger en Stabiel!.

Hartelijk dank voor deze goede tip!!

Geplaatst: 02 mei 2008, 18:02
door turbulence
:mrgreen: mooi wat te doen dit weekeind want duurt bij mij vaak ook nog eventjes voordat ie goed terugvalt...

Geplaatst: 05 mei 2008, 10:22
door turbulence
super!!

deze manier is stukken beter dan dmv de fanmethode, weet niet waarom maar staat nu op 0,50V en valt direct mooi terug naar stationair toerental, loopt zeer netjes en rustig stationair.