Throttle Position Sensor (TPS) afstellen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Throttle Position Sensor (TPS) afstellen
Even snel gejat van het probeforum
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701143892
Ik zal proberen een van deze dagen het te vertalen en in het faq gedeelte te plaatsen.
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701143892
Ik zal proberen een van deze dagen het te vertalen en in het faq gedeelte te plaatsen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Nog wat tips : Bij mij was het geen geel kabeltje , maar blauw
Gebruik een hele fijne naald, het kabeltje is niet echt dik.
Heb mijne al grof gesteld (t werd donker) en ik moet zeggen dat ik het verschil toch best merk: Stationair stabiel , valt (bijna) meteen terug stationair, en hij schokt niet meer zo erg.
Gebruik een hele fijne naald, het kabeltje is niet echt dik.
Heb mijne al grof gesteld (t werd donker) en ik moet zeggen dat ik het verschil toch best merk: Stationair stabiel , valt (bijna) meteen terug stationair, en hij schokt niet meer zo erg.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Xtremer
- Co-Pilot
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
- Type Mazda: Anders
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik had problemen met mijn Stationair toerental
Op het moment dat ik mijn gas los liet bleef hij even hangen op 1200 Rpm, Daarna zakte hij terug naar 800 Rpm
Ik kon hem wel wat lager zetten door de stationair schroef, maar dan liep hij onregelmatig.
Dus ik hem ook dit maar even gedaan.
Bij de eerste (Originele) meting kwam ik uit op 0,55 Volt
Toen had ik hem bijgesteld naar 0,65 Volt.
Toen kon ik hem wel rustig stationair laten lopen op 600 rpm.
Maar toen ik ging rijden en onder het rijden me gas los liet (in de versnelling) liep hij niet meer verder terug dan 2500 rpm.
op het moment dat ik de koppeling indrukte zakte hij verder terug naar 600 Rpm.
Dus het probleem was alleen maar erger geworden.
Toen had ik de TPC waarde lager gezet, ditmaal op 0,45 volt.
Weer afgesteld op 600 Rpm. Dit bleef hij rustig en stabiel lopen, ook na een flinke dot gas.
Ben gaan rijden en alles was perfect. Nu val hij ook direct terug naar de Stationair toerental.
Hij loopt nu een stuk rustiger en Stabiel!.
Hartelijk dank voor deze goede tip!!
Op het moment dat ik mijn gas los liet bleef hij even hangen op 1200 Rpm, Daarna zakte hij terug naar 800 Rpm
Ik kon hem wel wat lager zetten door de stationair schroef, maar dan liep hij onregelmatig.
Dus ik hem ook dit maar even gedaan.
Bij de eerste (Originele) meting kwam ik uit op 0,55 Volt
Toen had ik hem bijgesteld naar 0,65 Volt.
Toen kon ik hem wel rustig stationair laten lopen op 600 rpm.
Maar toen ik ging rijden en onder het rijden me gas los liet (in de versnelling) liep hij niet meer verder terug dan 2500 rpm.
op het moment dat ik de koppeling indrukte zakte hij verder terug naar 600 Rpm.
Dus het probleem was alleen maar erger geworden.
Toen had ik de TPC waarde lager gezet, ditmaal op 0,45 volt.
Weer afgesteld op 600 Rpm. Dit bleef hij rustig en stabiel lopen, ook na een flinke dot gas.
Ben gaan rijden en alles was perfect. Nu val hij ook direct terug naar de Stationair toerental.
Hij loopt nu een stuk rustiger en Stabiel!.
Hartelijk dank voor deze goede tip!!
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer: