mx3 1.8 24v v6 hoeveel pk kan je er max uithalen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

mx3 1.8 24v v6 hoeveel pk kan je er max uithalen

Bericht door martien76 »

Mijn vraag is ik zit hier rond te kijken naar tuning,

of ik heb het over het oog gezien maar wat is de max pk wat men heeft gehaald.

zonder dat het blok eronder lijdt.

en wat heeft men daar dan allemaal voor aanpassingen aan gedaan.

mvg Martien
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

er staan wel degelijk wat dingen over motorische tuning hier op het forum

maar , elke vorm van motorische tuning , is nooit goed voor je blok
lijdt er altijd wel wat onder.
zo kun je via hier wel een sport chip vinden voor een paar pk extra
een oud club lid verkoopt nos
via jeroentje tuning kun je een turbokit er op laten zetten.

maar , je kan er ook een kl-ze in laten leggen
200 pk onder je pedaal
hier zal je blok niet van lijden , want dit blok is standaard ;)

en dan heb je zo nog wat kleine dingen :
uitlaat systeem
brandstof druk regelaar
benzine pomp
bougies en kabels
luchtfilter
rangen

ga zo maar door

gebuik de zoekfuntie maar eens op 1 van deze onderwerpen 8)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

als je op mx-3.com kijkt zijn er ook wat met een turbo of compressor. lijkt me niet heel goed voor je blok maar vermogen win je er zeker mee.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik denk dat je zonder turbo of compressor echt niet boven de 160 pk uit komt. En dan moet je wel alles doen, andere chip, andere uitlaat, andere inlaat, andere nokkenassen, enz. Alle kleine beetjes helpen, zeg maar. Voor dat geld heb je echter ook een 2.5 V6 KLZE met 200 pk, of een KLDE met 165 pk.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

inderdaad... het zal wel maxen bij 160-170 pk... meer kan wel, met een hogere boost draaien maar dan kom je weer bij de belemmerende factor van de standaard internals die dit gewoon niet goed aan kunnen.

1.8 is zeker een leuk blok, past goed bij de auto, maar voor de meeste ''bang for your bucks'' zou ik eerder ook eens denken over een swap naar DE/ZE..

DE/ZE heeft al een goed basis vermogen/koppel en is naar mijn idee perfect passend bij de auto... goed vermogen, goed hanteerbaar nog, houdt er rekening mee dat hoe meer vermogen je wilt wegzetten op de voorwielen hoe minder fijn de rijdbaarheid wordt want er is natuurlijk een grens...

ZE ben je een keer rond de 3000 kwijt incl inbouw maar dan heb je echt een fijn vermogen onder je rechtervoet, en doe je geen afbraak aan de stevigheid van de internals wat je wel zult doen als je (hoog) gaat boosten...

je kunt natuurlijk ook tevreden zijn met wat je hebt en gewoon die basis goed uitwerken..

goed flowend in en uitlaattraject, chipje eventueel... is wel de goedkopere manier waar je vaak niet enorm veel vermogen mee wint maar waar het allemaal wel soepel en goed blijft lopen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.


nee niet echt. ik heb het zelf ook en een rvs spruitstuk highflow katvervanger etc. maar merk er niet echt veel van. vind het geluid nu wel een stuk mooier.

als je wat motorische tuning wilt doen raad ik echt de KL-ZE aan dat merk je wel :). ik heb het nu 1,5 jaar geleden gedaan en ik heb er elke dag nog plezier van. :bouncered:
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

M-Xtreme schreef:
lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.


nee niet echt. ik heb het zelf ook en een rvs spruitstuk highflow katvervanger etc. maar merk er niet echt veel van. vind het geluid nu wel een stuk mooier.

als je wat motorische tuning wilt doen raad ik echt de KL-ZE aan dat merk je wel :). ik heb het nu 1,5 jaar geleden gedaan en ik heb er elke dag nog plezier van. :bouncered:


Haha! Dat snap ik....kost alleen iets meer en heb er nog geen jaar een dure gasinstallatie inliggen. Misschien alleen een rvs uitlaat dan, oude rammelt er bijna onderuit. ;)
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.


idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas :cry:

Met een gasinstallatie moet je trouwens wel uitkijken met het tunen van je motor.
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Carthago schreef:idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas :cry:


niet voor de ZE???

is al meerdere malen wel over gesproken op forum... ik rijd zelf ook met een ander chipje rond zonder problemen :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie