Temperatuur loopt op!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rolf18v6
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Locatie: prov. Groningen

Temperatuur loopt op!

Bericht door Rolf18v6 »

Mensen,

Ik heb een probleem, mijn motor loopt erg slecht. De temperatuur loopt op tijdens het opwarmen, en de temperatuur blijft stijgen. De bougies zijn wit. Hij zoekt naar een goed toerental>

Begin -> 2000 toeren
2 min -> stijgt langzaam tot 2500 toeren
5 min -> gaat zoeken tussen 1500-2500 toeren
na 10 min -> stopt met zoeken maar nog steeds 1500-2000 toeren

Gekke is dat ik er afgelopen 2 weken normaal heb gereden, toen liep hij stationair ook niet helemaal zuiver, maar dit is niet normaal.

Wie heeft suggesties? Dan probeer ik hierna te kijken, dit weekend zal ik hem uitlezen..
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

wordt hij te heet? dus tempmeter gaat verder omhoog dan mooi in het midden van de schaal?

zowieso eens checken of je thermostaat nog goed is, en controleer ook eens of je koelvloeistof nog goed vol zit. aangezien de koelvloeistof ook gebruikt wordt om je stationair toerental te regelen.

ik zou eerst eens kijken wat de reden is dat hij warm loopt en daarna eens kijken wat je stationair verkl**t...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Rolf18v6
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Locatie: prov. Groningen

Bericht door Rolf18v6 »

Uhm, jah de temperatuur loopt langzaam richting het rode.. ik heb hem net daarvoor uitgezet. Kun je me uitleggen hoe de koelvloeistof invloed uit oefent op het stationairtoerental?

Vr. Gr. Laurens
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Bij mij staat de naald net iets boven het midden. Dus bijna 3 kwart. Hier blijt hij constant staan en hij stijgt/daalt niet.
Plaats reactie