mx 3?? doen niet doen???:P

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Mindhead
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:50

mx 3?? doen niet doen???:P

Bericht door Mindhead »

Heey mense.......


ik ben een 18 jarige student (bijna 19) enneh ik ben natuurlijk op zoek naar een auto... waarom natuurlijk? omdat ik het onwijs vind!! nu al 3/4 jaar me rijbewijs en gwoon aant rondzoeke... breed orientene he ;)

nou kwam ik laatst een paar vette mx-3tjes tege.....

maar nu is de vraag... ik ben dus op zoek naar een auto met budget (zo een 2K - 2.5K(K staat voor 1000)... maar zijn zulke mx-3's wel goed voor zo een budget of... moet ik dan verwachte dat er nog beurtjes en reparaties van duizend euro bij kome? (ben NIET op zoek naar V6... te duur in verzekering blijkbaar)


hoor graag van jullie!!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welcome!!!

ook de goedkopere mxjes kunnen wel goed zijn, vaak is er een reden dat de prijs iets lager is, denk dan aan bouwjaar, kmstand etc..

het is moeilijk op voorhand te zeggen of een auto goed is of niet, je moet gewoon bij de evt aankoop even iemand meenemen die verstand van zaken heeft en weet waar hij op moet letten...

er zijn div topics wel over dit onderwerp te vinden op het forum, oa 1 in de FAQ:

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

zowieso doe je geen verkeerde keus om voor een mx3 te kiezen, is een zeer degelijke en goeie auto, maar zoals bij elke andere auto ook geld, onderhoud is cruciaal.

houd de verkoopsectie hier ook goed in de gaten, er komen soms ook auto's van leden voorbij, en hierbij kun je vaak in iedergeval zeker zeggen dat deze vaak goed onderhouden zijn
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Mindhead
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:50

Bericht door Mindhead »

in ieder geval voor de snelle reactie!! het kopen van een auto word nog wel op lange termijn geschoven daarom prima de tijd om een prime mx-3 te zoeken....

denk dat ik wel iets heb aan die tips!!! Dank en tot horens!!
joeyd
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jun 2007, 18:20
Locatie: Deventer

Bericht door joeyd »

mx3 is perfecte sportwage voor weinig geld.

ik zat in begin ook erg te twijfelen, totdat ik hem kocht. en nu nog steeds gewoon met plezier in de auto stap. zelfs als ik een tijdje niet in auto heb gereden. dan moet ik er egwoon in rijden. zoals je een hond moet uitlaten om zijnbehoefte te doen.

of je dan gaat "racen" of gaat toeren der gaat niks boven mx3! V6
Mindhead
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:50

Re: mx 3?? doen niet doen???:P

Bericht door Mindhead »

Mindhead schreef:Heey mense.......


ik ben een 18 jarige student (bijna 19) enneh ik ben natuurlijk op zoek naar een auto... waarom natuurlijk? omdat ik het onwijs vind!! nu al 3/4 jaar me rijbewijs en gwoon aant rondzoeke... breed orientene he ;)

nou kwam ik laatst een paar vette mx-3tjes tege.....

maar nu is de vraag... ik ben dus op zoek naar een auto met budget (zo een 2K - 2.5K(K staat voor 1000)... maar zijn zulke mx-3's wel goed voor zo een budget of... moet ik dan verwachte dat er nog beurtjes en reparaties van duizend euro bij kome? (ben NIET op zoek naar V6... te duur in verzekering blijkbaar)

hoor graag van jullie!!


ben op zoek naar een (waarscheinlijk 1.6) geen v6 dus
darkcobra
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2007, 17:36
Locatie: hoofddorp

Bericht door darkcobra »

verzekering van 1.6 en v6 verschild niet egt veel.
maar cker een goede keuze gemaakt.
mijn auto staat ook nog te koop ik heb een 1.6.
ik doe hem zelf weg omdat ik een v6je wil gaan rijden.
maar om te beginnen is het cker een mooie auto zal je even een link geven.
http://link.marktplaats.nl/149178485
hij valt ook in jou prijs klasse dus mocht je geintreseerd zijn kan je me altijd een pb sturen. of mail via marktplaats.
Mindhead
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:50

Bericht door Mindhead »

het verschil is in ieder geval te voelen(in je portomonee) bij beurtjes.... en leuke auto... maar zoals staat bij de "tips" bij het kopen van een nieuwe auto staat CONTROLEER de airco dit kan een duur grapje worden (en zoals ik ook al zei: het word langere termijn voordat ik een auto koop (rij momenteel een Mitsubishi galant 2.0 comfort (een veeeeeel te dikke dure zware auto)

en heb hier en daar nog wat dingen te doen voordat ik weer een auto kan kopen

(maar zker een auto voor mij!!! als hij nog erg lang te koop is.... maybe im ur man)!!!
darkcobra
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2007, 17:36
Locatie: hoofddorp

Bericht door darkcobra »

ok, heb opzich ook geen haast maar als ik iemand vind die mij de prijs wil geven die ik wil hebben dan word ie wel gewoon verkocht.

maar je bent altijd welkom om een keer een kijkje te nemen :mrgreen:
Mindhead
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:50

Bericht door Mindhead »

het licht niet echt om de hoek ofzo... hoofddorp...

ik woon in Eibergen (Groenlo? Winterzwijk? Enschede? nja daar in de buurt :angel: )
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Mindhead schreef:het verschil is in ieder geval te voelen(in je portomonee) bij beurtjes.... en leuke auto... maar zoals staat bij de "tips" bij het kopen van een nieuwe auto staat CONTROLEER de airco dit kan een duur grapje worden (en zoals ik ook al zei: het word langere termijn voordat ik een auto koop (rij momenteel een Mitsubishi galant 2.0 comfort (een veeeeeel te dikke dure zware auto)

en heb hier en daar nog wat dingen te doen voordat ik weer een auto kan kopen

(maar zker een auto voor mij!!! als hij nog erg lang te koop is.... maybe im ur man)!!!


tsja... als je een goeie auto wil kopen dan moet je misschien je budget iets verruimen. je verwacht nu een auto te kopen die in mint conditie is voor 2duizend...

airco defect hoeft niet eens zo zeer problematisch te zijn, anders laat je de verkoper er eerst naar kijken, als hij alleen bijgevuld moet worden dan is het geen duur grapje.. als er onderdelen etc vervangen moeten worden wordt het minder
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie