Nieuw en vraag over amerikaanse mx3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Nieuw en vraag over amerikaanse mx3

Bericht door evanuijtert »

Hallo beste mensen op dit forum!

Ik kijk nu al een aantal maanden stiekem mee op dit forum en ik moet zeggen de sfeer hier bevalt mij wel! :mrgreen:

Laat ik mij even voorstellen, ik ben Erik en 23 jaar. Ben nu 4e jaars tandheelkunde student in Amsterdam, kom oorspronkelijk uit Brabant.

Mijn OV gaat bijna verlopen en ik ben de trein zat, ik weet in ieder geval al dat ik voor een mx-3 ga! Liefst een v6 in een nette staat. Mijn budget zal iets onder de 2500 euro liggen, dus dat moet lukken denk ik zo.

Nu weet ik een mooie mx-3 met een leuke prijs te staan, alleen deze komt uit Amerika; heeft al wel een nederlandse nummerplaat! Nu vraag ik mij af zijn deze auto's niet uitgerust met een MPH meter ipv een KMH meter? Zijn er nog andere verschillen met de andere europese mx-3?

Ik heb de andere topics met over hoe een auto te kopen en waar op te letten al gelezen, maar daar staat niks in over de Amerikaanse versie. Ow er zit airco in, maar das niet alleen op de amerikaanse mx-3'en toch?

Overigens ben ik wel redelijk handig met mijn handjes, maar van een tweedehands auto kopen weet ik wat minder. Rij-ervaring heb ik als studentchauffeur weer des te meer 8)

Met vriendelijke groet,
Erik
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Volgens mij staat het er in zowel mph als kph op, ben echter niet zeker.
Andere verschillen:
automatische gordels voor,
oranje knipperlichten voor zonder stadslicht,
kleine oranje lampjes in de voor en achterbumper,
voorbumper zonder uitsparing voor de mistlampen,
plastic koplampen,
geen mistlamp achter,
andere knoppen indeling dashboard,
eventueel stoel verwarming,
cruisecontrol.

Er zijn zeker nog andere verschillen, maar dit is wat ik me zo snel ff herinner.
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

Heej welkom iig!

sommige amerikaanse utivoeringen hebben idd mp/h en km/h erop staan (km/h in het klein dan). Ik weet niet of ze het allemaal hebben, anders kun je iig makkelijk er andere platen voor kopen met ook km/h erop. Let er wel op dat de km teller waarschijnlijk ook in mp/h staat aangegeven, je moet dat getal dus keer 1,6 doen en dan heb je km/h. Als de km teller al km/h aangeeft dan klopt hij dus niet meer en is al omgezet, in dat geval heb je dus een niet kloppende km stand. Kun je testen door even te gaan rijden op snelweg en de hectometerpaaltjes vergelijken met je km teller (dus niet je snelheidsmeter maar je km teller).

Airco heeft mijn nederlandse mx3 ook dus dat is niet amerika only ofzo iig ;)
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ong de verschillen die yens je vertelt

Alleen meen ik dat bij import plastic lampen vervangen moeten worden door glazen.

&
De amerikaanse versie heeft een "engine check" lichtje op je dashboard dat gaat branden als er een foutcode is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Stylo Kicking
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:15

Bericht door Stylo Kicking »

en ik meen dat het chassisnummer van buiten zichtbaar is, deze staat in
het dashboard onder het voorruit. meestal bestuurderskant
Afbeelding
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

Hey mensen heel erg bedankt voor jullie reacties ik ga morgen eerst eens op mijn gemak kijken. Zal eens kijken naar de koplampen of t plastic of glas is. En natuurlijk op de kmh/mph stand letten.

Ik neem aan dat er wel mistlichten inzitten voor? Dat er geen aparte uitsparing inzit dat vind ik niet zo erg.

Die oranje lichtjes in de bumper vind ik wel jammer, vind het zelf irritant, lijkt net of je wilt gaan afslaan voor andere bestuurders. Hebben ze nog een nut eigenlijk of is het gewoon sier?

Mvg, Erik
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

staat de snelheid in mph dan kun je altijd nog plasma tellerplaten kopen, ben je ook klaar. en hoeft t niet van de mph af te hangen
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

In Amerika is het verplicht om met die oranje lichtjes te rijden ;)
Maar je kan toch ook in de loop van tijd andere bumpers regelen dan ben je van die knippers af :)
Als je dat zo storend vind.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

het zijn trouwens geen lampjes, maar gewoon reflectorplaatjes... ;)

maar goeie keuze die je maakt!! en bedenk wel, er zijn genoeg mxjes te koop dus ga niet over 1 nacht ijs!!!

succes met een evt aankoop
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

turbulence schreef:het zijn trouwens geen lampjes, maar gewoon reflectorplaatjes... ;)

maar goeie keuze die je maakt!! en bedenk wel, er zijn genoeg mxjes te koop dus ga niet over 1 nacht ijs!!!

succes met een evt aankoop


Bedankt, ik ben al een aantal maanden advertenties aan t bekijken dus ik weet wel ongeveer wat er is en ik heb ook geen haast. Maar nu ga ik serieuzer kijken. Morgen even kijken of hij mij bevalt en als dat zo is dan neem ik een kennis mee die er meer verstand van heeft. :clown:
Gesloten