Hallo ik wil a.s zaterdag een mazda mx3 uit 1992 kopen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

ceesie
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2008, 22:42

Hallo ik wil a.s zaterdag een mazda mx3 uit 1992 kopen

Bericht door ceesie »

Hallo ik wil a.s zaterdag een mazda mx3 uit 1992 kopen,ik kom zelf uit nijmegen en ga kijken in doornenburg voor een mazda mx-3 1.8 - v6 1992 ,Helaas heb ik weinig verstand van deze autos.
Is er iemand bereid of die het leuk vind om mee te gaan,iemand die er veel verstand van heeft zo dat ik niet een grote miskoop ga doen de auto heeft al 192984 gelopen.
Mvg cees
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Heej, een beetje verstand heb je er in ieder geval wel van. Je koopt immers een MX-3 :)

Maarreh, Carnaval he, ik had het anders wel leuk gevonden om mee te gaan. Maar aan de andere kant heb je aan mij ook weer niet zoveel. Ik ben ook niet zo'n techneut. :roll:

Damn, eigenlijk heb je dus niks aan deze reply. :mrgreen:

Maar succes toegewenst er zal vast iemand reageren die je wel verder kan helpen.

Groetjes,
Maik
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Je moet naar de standaard dingen kijken. Daarbij, een auto uit 92 met 192d op de teller moet je altijd mee uitkijken.

Let vooral op:
-Roest
-Status van de rubbers
-Vreemde geuren
-Onder de motorkap kijken naar loszittende delen
-Kijken of hij (ernstig)zweet of lekt
-Banden
-Vloeistoffen en olieën nog goed zijn.

Verder moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan. Je kunt de auto nooit van binnen bekijken. het is alsware gewoon een 'gok'.

Koop je hem particulier of via een garage?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
ceesie
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2008, 22:42

Bericht door ceesie »

Hallo,bedankt voor jullie reacties.
Nou blijkt dat die garage de auto gewoon heeft verkocht,terwijl hij de auto zou vast houden tot zaterdag zodat ik met mijn inruil wagen zou komen.
Nou mooie boel is dit.
Ik lees hier dat er nogal veel technishe problemen met de mx3 tjes te zijn.Valt dit allemaal wel mee,of zijn die er echt zoveel.
Mvg cees
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ceesie schreef:Hallo,bedankt voor jullie reacties.
Nou blijkt dat die garage de auto gewoon heeft verkocht,terwijl hij de auto zou vast houden tot zaterdag zodat ik met mijn inruil wagen zou komen.
Nou mooie boel is dit.
Ik lees hier dat er nogal veel technishe problemen met de mx3 tjes te zijn.Valt dit allemaal wel mee,of zijn die er echt zoveel.
Mvg cees

het valt allemaal wel mee hoor.
persoonlijk heb ik zelf nog nooit technische problemen gehad (even afkloppen) en voor zover ik weet de meeste niet.
wel is het zo dat de onsteking bij de v6 van voor de facelift erg gevoelig schijnt te zijn.
het blijft een machine he... je kan er pech mee hebben maar je kan ook vrijwel nooit wat hebben.
maar voor zover bekend en uit ervaring is de mx-3 een erg betrouwbare auto, zowel motorisch als technisch gezien.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
ceesie
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2008, 22:42

verkoper bied zijn excuses aan

Bericht door ceesie »

Dit mailde hij mij terug,

hallo,Cees.

vergissing,mijn broer heeft hem verkocht,die wist niet dat ik
hem gereserveerd had.
we hebben de koop ongedaan kunnen maken,en de man het geld teruggegven.
dus hij staat voor jou gereserveerd tot zaterdag.

groeten,bram van der welk


Dus als er nog iemand is die mee zou willen gaan met verstand van de mx3 hoor ik het graag(ps ik wil er ook wel een lichte vergoeding voor geven)
Ik was wel vergeten te melden dat het een amerikaanse uitvoering is,maakt dit nog wat uit?
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Eerste reactie: WOW netjes van die verkoper.
Tweede reactie: een verkochte auto terugnemen en dan reserveren in de hoop dat jij hem koopt? Huh?
Derde reactie: zit hier een luchtje aan, heeft die koper de auto niet teruggebracht omdat hij een gebrek ontdekt heeft?

Ik weet het niet, ik ken die verkopers niet, maar ik vind het verdacht. Op deze manier leggen ze aardig wat druk op je om de auto maar te kopen omdat ze zo goed zijn geweest de auto terug te halen......

Sorrie, raar gevoel bij.

grts,
Maik
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ik vind dit ook inderdaad erg vreemd ja. Addertje onder het gras ben ik bang... Maar waar kom je vandaan? misschien handig voor als iemand mee wil en niet 150km moet gaan rijden. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vind het ook wat vreemd...

verkocht is verkocht, zeker voor een garagebedrijf, die nemen het niet zo nauw vaak met de normen en waarden die gelden.

nu kan het ook gewoon een supereerlijke dealer zijn, dus ben voorzichtig met mijn conclusies te trekken.

heb even op hun site gekeken, en zo te zien naar de foto's is het wel een US model, let er dus goed op of de kmstand wel in KM's is en niet in MILES. verder moet je even letten op de schaalverdeling op de kmteller ( ook in miles vaak)

voor de rest zou het mooi zijn als er een onderhoudshistorie bij is, kun je altijd even naar vragen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie