Pagina 1 van 2

Motor start niet!

Geplaatst: 13 jan 2008, 18:22
door Stylo Kicking
Hey,

Gister een mx3 v6 opgehaald met een kapotte distributieriem. meteen naar
Frank (xedos) gebracht om er een andere distributieriem op te laten zetten inclusief
de spanner en spanrol. Nouja Frank heeft het super gedaan! niets anders dan
lof! Maar de moter springt niet aan. Hij wil wel maar krijgt gewoon geen
benzine. Toen bij de vorige eigenaar de distributieriem kapot was gegaan heeft hij de ANWB gebeld en die hebben aardig lopen k*tt*en om het zo
maar te zeggen... Ook aan de brandstoftoevoer.. Zitten wat scheurtjes in 1
leiding aan het uiteinde, maar dat hebben we helemaal op de aansluiten
geschoven en dus zou hij nu geen last kunnen hebben van die scheurtjes.
Maarja de moter wil dus wel maar komt niet... Paar keer gehad dat hij even
"liep" maar dan wel gewoon uitviel (dit was op startpiloot).

Wie o wie helpt me ? heb zelf gedacht aan brandstoffilter of brandstofpomp..
Hoe kan ik even mn brandstofpomp checken op zijn functionaliteit ?
Of weet iemand anders een mogelijke oorzaak ?

Groeten Laurens

Geplaatst: 13 jan 2008, 19:34
door PascalMX3
Haal ff de aanvoerleiding van de injectorrail af. Bij het starten zou er benzine uit die slang moeten komen.
Kijk ook ff als die 2 slangen niet verwisseld zijn, dus dat per ongeluk de aanvoer op de retourleiding zit, want dan krijg je ook soms een kick, waarna hij direct weer uitslaat.
Succes!

Geplaatst: 14 jan 2008, 14:40
door Stylo Kicking
Ik zal dat eens uitproberen. Slangen wel gecontroleerd of die niet verwisseld waren. Maar niet gekeken of er bij het starten wat uit kwam...

Bougies waren trouwens ook heel erg slecht! hebben we zo goed mogelijk
schoongemaakt maar hielp verder ook niet dus die zal ik ook bestellen.
Ontsteking ook maar even doormeten ofniet ?

Verder nog iemand tips ? Auto staat nu bij mn vriendin (450 km van hier)
En daardoor kan ik pas volgendweekend alles uitproberen..

Hoop op veel reacties en tips :roll:

Geplaatst: 14 jan 2008, 15:59
door WhiteFinish
Ja, standaard dingen uitproberen

Foutcodes checken
Vonk controleren
Bougiekabels controleren
Benzine aanvoer controleren

Geplaatst: 21 jan 2008, 09:31
door Stylo Kicking
zo ff een updat en hoop dat iemand me helpen kan...

heb nu een andere ontsteking op het blok. ook andere kabels en nieuwe
bougies. Kreeg geen brandstofdruk dus daarom vanmorgen ff de
brandstofpomp eruit getrokken. Heb er ff 12v op gezet en ja hoor, pompt
gewoon... Heb toen de stekker erheen gecontroleerd op stroom maar
op de kabeltjes voor de pomp komt geen stroom. de niveaumeter krijgt
wel stroom. als ik de auto op het contact zet hoor je altijd een aantal
klikjes. maar nu hoor ik bij mij 1 klik minder... Denk dus dat het relais
kapot is... Hoe krijg ik deze eruit en hoe kan ik die doormeten ?

Grtz

Geplaatst: 21 jan 2008, 13:49
door marcel v6
Als je je MX op contact zet dan moet je maar 1 klik horen en niet dubbele klikjes.
Ik denk toch echt dat het probleem je ontsteking is.
Als je ontstekning kaopt is wil ie heel vaak even aan slaan en daarna valt ie weer uit.

Geplaatst: 21 jan 2008, 14:22
door Stylo Kicking
maar hoe kan het dan dat er geen stroom aankomt bij de pomp ?
en hij levert immers ook geen brandstofdruk...

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=3402&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=brandstofpomp

Hierdoor kwam ik op het spoor van het relais...

Geplaatst: 21 jan 2008, 14:39
door bramx3
kijk eens onder de motorkap na de hoofdzekeringen

Geplaatst: 21 jan 2008, 19:26
door turbulence
marcel v6 schreef:Als je je MX op contact zet dan moet je maar 1 klik horen en niet dubbele klikjes.
Ik denk toch echt dat het probleem je ontsteking is.
Als je ontstekning kaopt is wil ie heel vaak even aan slaan en daarna valt ie weer uit.


relais klikt 2x....

en als de ontsteking kapot is dan heeft dit niet direct een relatie met de benzinepomp.. ;)

bram zegt het ook al, onder de motorkap aan de passagierskant zit je zekeringbox. zit dikke 60A zekering volgens mij voor benzinepomp...

Geplaatst: 21 jan 2008, 19:52
door xedos
Je had het erover dat het alarm er tussen uit is gehaald. Misschien dat deze de brandstofpomp nog ergens onderbreekt. Je moet inderdaad 2 klikjes horen. Ben bang dat het alarm de boosdoener is.