HOEVEEL PK HEB JIJ ?!?!?!?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3gold
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 mar 2007, 18:30
Locatie: beuningen
Contacteer:

HOEVEEL PK HEB JIJ ?!?!?!?

Bericht door mx3gold »

HOEVEEL PK HEB JIJ MET JE MX-3 EN WELK BLOK IS DAT 4 OF 6 CILINDER EN MET OF ZONDER TURBO EN WAT WAREN DE AANPASSINGEN

IKZELF VANAF AAN KOMENDE MAAND

MX3GOLD
141 PK GEEN TURBO 4 CILINDERS GRSI BLOK (VRIJ ZELDZAAM)
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Niet dat je het echt kan vergelijken maar mijn V6 heeft als het goed is rond de 135/140 pk.

Ik neem aan dat niet al te veel mensen het vermogen aan de banden hebben laten meten? Wil ik overigens wel een keertje laten doen, lijkt me wel leuk om te hebben die info.

Mijn pa's auto had volgens mij 170 pk aan de banden, 2.5 liter in line van bmw. :mrgreen:
Afbeelding
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Klze 200paardjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Met gewoon typen kunnen we het ook lezen hoor ;)

JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN, WE ZIJN NIET BLIND.


maar op je vraag terug te komen. ('98 ) 1.6 lpg 113 pk / 1.6 benzine 123 pk.


P.s. ff einddemper verwijderd, heeft niets met pk te maken. dacht dat je ook vroeg naar veranderingen ongeacht of het te maken heeft met een pk winst.
Laatst gewijzigd door BlackSheep op 10 jan 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

zal aan mij liggen, maar dit is gewoon uit te lezen bij de frontpage profielen onder de memberslist.

http://www.mazdamx-3.nl/members/member_list.php

iedereen met ZE heeft 190 of 200 ingevuld, DE rond de 170, k8 zonder mods 135pk en met mods afhankelijk hoe ruimdenkend de persoon is aangaande zijn winsten met bijv een open filter of katvervanger...

bij de 1 is een openluchtfilter 5pk, mensen met een beetje fantasie zie ik ook wel invullen dat ze dik 20 PK winnen met een ander filtertje en een ander uitlaatje :roll:

zie nut van dit topic niet echt in, aangezien je geen vast iets hebt om op terug te vallen (dyno sheet)

misschien een keer met de club dagje dyno doen om te zien wat voor vermogens er nu echt uitkomen, vind het persoonlijk vaak maar natte vinger werk wat men invult
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

heb een dyno laten doen op Automaxx, 2 jaar gelden, anders kwam ik niet aan die getallen. ;)

Maar klopt wat je zegt Turb, staat ook in de profielen lijst, en idd een filtertje of alleen een dempertje levert absoluut geen extra pk op. Alleen maar herrie :mrgreen:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dyno is idd het beste bewijs
heb zelf ook met me k8 erop gestaan , 148,8 pk kwam er aan uit
nu heb ik een lage compressie kl-ze die zou stock 190 moeten leveren.
en met de nodige aanpassingen zou ie meer moeten kunnen leveren .
maar ik hou het gewoon op 190 pk , totdat ze op de bank heeft gestaan ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

Dennis hoe kom je dan aan die 13pk vermogen winst? Kvv?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

[offtopic] ten tijde van de dyno geen aanpasingen gedaan, standaard setup alleen een open freeflow, maar dat is geen winst verder geen idee, denk dat het blok goed is ingereden. Was een duidelijk verschil te zien bij de hogere toeren tussen benzine en lpg, benzine had meer vermogen (in hogere toeren) Maar beide curves liepen vrijwel gelijk.

Wij waren ook erg verbaasd, en heel blij, met de resultaten. M&M stonden erbij, zag bij Marcel alleen maar een dikke smile :mrgreen: Bij mij alleen maar zorgen dat er niets stuk ging maar achteraf ook een dikke smile :mrgreen: [offtopic]
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ja dan heb je gewoon een lekker lopend blokje :) ben er maar zuinig op dan...
Plaats reactie