Pagina 1 van 2

CAI probleempje

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:50
door joeyd
ik heb sinds kort een Cold air intake in me wagen. alleen nu loopt de auto heel zwaar zeg maar.
stationeer toerental ligt nu op 400/500 wat anders 700 was.
en stationeer als ik stil sta als de motor warm is, dan schokt de auto best wel erg. echt stoten zeg maar en nee muziek heb ik dan uit :)
dat zijn zo;n beetje de symptonen

misschien kan het komen omdat ik de luchtfilter meteen op de LuchtMassaMeter heb zitten. kan het zijn dat hier door die pin in de LMM die in en uit kan drukken. dat deze pin tegen de luchtfilter komt. zodat dus de LMM "open" staat en daar teveel luchtkrijgt zodat ie dus zwaarder loopt.

iemand een idee? ik hoop van wel :)

groete joey

Geplaatst: 10 jan 2008, 21:25
door M3nace
hey...normaal gesproken moet het gewoon kunnen direct op de LMM. Het is dan wel geen CAI;) En je filter is hol van binnen dus hij zou dat pinnetje nooit kunnen raken normaal.

Geplaatst: 10 jan 2008, 21:54
door turbulence
waar heb je de VAF gelaten?

hangt die soms naar beneden vlak boven het filter? want dat zou een probleem kunnen veroorzaken.

misschien even een foto adhv je setup?

Afbeelding

zo zit die bij mij.. vaf vlak na het gasklephuis, dan de buis naar beneden en dan het filter.

als jij het filter daar beneden hebt hangen met de VAF er vlak achter dan kan het zijn dat de klep niet goed kan openen..

Geplaatst: 10 jan 2008, 23:17
door WhiteFinish
Was het ook niet zo dat je VAF minimaal zoveel cm van je gasklephuis moest zitten?

Geplaatst: 10 jan 2008, 23:26
door turbulence
WhiteFinish schreef:Was het ook niet zo dat je VAF minimaal zoveel cm van je gasklephuis moest zitten?


bij mij zit ie er een paar cm vanaf en werkt probleemloos hoor..

Geplaatst: 11 jan 2008, 00:26
door Speldenknop
VAF is die luchtmassameter?
die zit bij mij zo:

Hoe zit het met dat losse slangetje eigenlijk? die hangt bij mij gewoon los..

Afbeelding

Geplaatst: 11 jan 2008, 10:26
door woytek
Dat losse slangetje moet je ergens in de aanzuigbuis vastmaken. Als je dit niet doet gaat hij enorm stotteren en wil hij graag uitvallen. (ervaring mee :mrgreen: )

Bij mij zit dit slangetje tussen je blok en je VAF volgens mij.

Geplaatst: 11 jan 2008, 19:22
door LeonPG
Loopt je blok ook merkbaar minder bij hogere toeren of bij vollast?
De luchttoevoer voor stationair loopt volgens mij via een bypass langs de gasklep. Het kan zijn dat die bypass verstopt zit, bijv. door vuil wat bij het plaatsen van de CAI naar binnen is gekomen.

Geplaatst: 15 jan 2008, 13:04
door joeyd
ja op hoge toeren lijkt het ook zo dat hij inhoud of moeilijk heeft.
als iik thuis kom van werk zal ik eens een foto maken en scheofje bij glasklep iets opschroeven.

hopelijk werkt dat en anders hoor ik graag wat reacties van de foto. :)

Geplaatst: 15 jan 2008, 15:48
door woytek
joeyd schreef:ja op hoge toeren lijkt het ook zo dat hij inhoud of moeilijk heeft.
als iik thuis kom van werk zal ik eens een foto maken en scheofje bij glasklep iets opschroeven.

hopelijk werkt dat en anders hoor ik graag wat reacties van de foto. :)


Probeer eerst dat slangetje eens te bevestigen in de cold air intake zelf. Ik had toch al gezegd dat dat voor problemen kan zorgen? :?