Pagina 1 van 2

HULP/INFO GEVRAAGD VAN 1.6 NAAR 1.8GT

Geplaatst: 02 jan 2008, 19:42
door mx3gold
hallo ik ben op zoek naar meer info voor het inbouwen van een gt blok in een 1.6 wie kan mijn hier meer over vertellen ?
ik bne te berieken op msn
royotten123@msn.com
groeten roy/mx3gold

Geplaatst: 02 jan 2008, 22:03
door Yence
Op mx-3.com is alles terug te vinden, inclusief complete how-to's. Daar kun je ook alles terugvinden over de uitwisselbaarheid, versnellingsbakken, kabelbomen, pre- en post-facelift e.d.

Geplaatst: 03 jan 2008, 12:06
door mx3gold
oke bedankt ga nog xzoeken

Geplaatst: 03 jan 2008, 14:23
door WhiteFinish
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewforum.php?f=24

Begin hier maar eens met zoeken.

In vele topics staan allerlei links naar andere topics, ze doen het niet allemaal meer omdat hun forum is geupdate. Dan moet je allen in de link een klein gedeelte aanpassen.

Waar staat ..../phpbb2/.... moet je .../phpbb3/.... neerzetten

Geplaatst: 03 jan 2008, 14:42
door mx3gold
ik ben slecht in engels maar zou wat precieser zijn ik ben op zoek naar het schema van de kabelbomen

Geplaatst: 03 jan 2008, 16:54
door Charlie
ik hoorde laatst van iemand, (weet niet zeker of het echt zo is)
dat apk keuringen strenger werden dit jaar,
onder andere werd de inhoud van de cilinders gemeten,
dus moet je hoe dan ook naar de rdw,
en vervolgens meer verzekering en wegenbelasting kwijt bent, met daarbovenop de kosten van de rdw.

En dan heb je ook kans dat je auto meer moet aanpassen,
zoals bijvoorbeeld de achteras van de V6 voor schijfremmen,
al hoop ik dat je dat alleen al voor je eigen veiligheid doet ;)

Geplaatst: 03 jan 2008, 18:25
door bramx3
lijkt me sterk dat ze je cilinder inhoud gaan na meten bij een apk

Geplaatst: 03 jan 2008, 18:36
door MarcX3
Charlie schreef:ik hoorde laatst van iemand, (weet niet zeker of het echt zo is)
dat apk keuringen strenger werden dit jaar,
onder andere werd de inhoud van de cilinders gemeten,
dus moet je hoe dan ook naar de rdw,
en vervolgens meer verzekering en wegenbelasting kwijt bent, met daarbovenop de kosten van de rdw.

En dan heb je ook kans dat je auto meer moet aanpassen,
zoals bijvoorbeeld de achteras van de V6 voor schijfremmen,
al hoop ik dat je dat alleen al voor je eigen veiligheid doet ;)


Lijkt me onwaarschijnlijk.

hoe willen ze dan je inhoud meten?

gieten ze dan een paar pakken melk in je verbrandingskamers om te kijken hoeveel inhoud die heeft? ;)

APK keuring heeft niks te maken met wat voor soort motor erin ligt of wat je eraan gedaan hebt.

APK draait puur om hoe veilig de auto is (en geldklopperij) dus remmen verlichting ophanging algehele staat van de auto ed. daar word naar gekeken, niet van welke kleur de olie heeft of wat dan ook. of wat voor turbo erop zit.

Mij staat iets bij dat het juist soepeler geworden is omtrend de motor en zo.
Dacht zelfs dat er niet eens meer naar t aantal cilinder gekeken hoefde te worden.

Geplaatst: 03 jan 2008, 19:46
door turbulence
juist..

je kunt bij wijze van zelfs een v8 in een 3cildinder alto oid gooien zonder dat er problemen over gemaakt worden..

enige waar je mee zit is de vermogenstoename, maar naar een 1.8GT ( rond de 120pk dacht ik toch) moet het geen probleem zijn.

kijk ook eens bij dit topic:

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=8gt

hij heeft er ook een 1.8GT motor inzitten, dus misschien kan hij je verder helpen

maar waarom niet direct goed doen en voor een BPT gaan bijvoorbeeld 8) die 20 pk meer is nou ook niet een enorme wereld van verschil

Geplaatst: 03 jan 2008, 21:50
door Yence
Een BP is op zich een goede keuze, zeker gezien de veel lagere kosten. De 1.8 heeft 137 pk, da's precies 30pk meer dan de B6DE en 49pk meer dan de B6ME.
Zowel de B6T als de BPT hebben veel meer aanpassingen nodig, ze zijn moeilijker te vinden en als je ze kan vinden zijn ze, helaas, peperduur.

Vergeet niet, b.v. een KL-DE heeft ook 'maar' 36pk meer dan de K8 en da's ook een hele gangbare swap.