Schakelprobleem?
Moderator: Moderators
Schakelprobleem?
Als mijn auto koud is gaat hij:
Makkelijk in zijn 1e versnelling
2e en 3e versnelling, lijkt of er iets aanloopt (btje weestand)
4e en 5e: geen probleem.
Als ie warm is, is er niks aan de hand.
Wat kan dit zijn??
Is dit normaal??
Heeft 8 okt. grote beurt gehad, dus neem aan dat alle vloeistoffen zijn vervangen.
Makkelijk in zijn 1e versnelling
2e en 3e versnelling, lijkt of er iets aanloopt (btje weestand)
4e en 5e: geen probleem.
Als ie warm is, is er niks aan de hand.
Wat kan dit zijn??
Is dit normaal??
Heeft 8 okt. grote beurt gehad, dus neem aan dat alle vloeistoffen zijn vervangen.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Is waarschijnlijk een synchroring (volgens mij heet ie zo). Deze zijn op een gegeven moment gewoon versleten en daardoor schakelt je auto moeilijker.
Aardig k*tklusje aangezien ie midden in de bak zit. Niet iets wat je zelf makkelijk kunt doen.
Aardig k*tklusje aangezien ie midden in de bak zit. Niet iets wat je zelf makkelijk kunt doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Bij onze bakken (k-serie) is mijn ervaring dat ze allemaal stroef van 1 naar 2 gaan bij deze temperaturen.
Er zijn bakken die dat makkelijker doen in koude toestand maar die passen niet op de k-serie. Als het met gekraak gepaard gaat dan kan het zijn dat je synchromesh ringen op zijn maar ga daar eerst maar niet vanuit.
Een keer verversen wil nog wel wat helpen. (Synthetische 75w90)
Er zijn bakken die dat makkelijker doen in koude toestand maar die passen niet op de k-serie. Als het met gekraak gepaard gaat dan kan het zijn dat je synchromesh ringen op zijn maar ga daar eerst maar niet vanuit.
Een keer verversen wil nog wel wat helpen. (Synthetische 75w90)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Mazda kwaaltje. Mijn bak ('98-er, 70k gelopen) is ook geen toonbeeld van soepelheid. Hetzelfde geldt voor onze mx5. Daarbij moet je bij naar de 3e en 5e versnelling ook rustig opschakelen, anders voel je syncromesh ook protesteren. Ik zou me er niet al te druk over maken. Bij de mx5 scheelde het trouwens wel wat toen ik er betere olie in had gedaan, speciale olie van Croon voor probleembakken.
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)