Accu verwisselen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Terreur
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:00
Locatie: Haarlem

Accu verwisselen

Bericht door Terreur »

Hallo allemaal,

met de APK van 10/'06 en die van vorige maand bleek mijn accu niet meer heel goed. Alles werkte nog wel goed, maar de kwaliteit van dat ding ging een beetje achteruit. Nu kwam ik er afgelopen weekend (voor de 2e keer) achter dat mijn accu naar een weekje stilstand en een temperatuurtje van rond het 0-punt 's nachts te gaar was om mijn V6 blokje aan te slingeren. Tijd om een nieuwe accu te halen dus.

Ik ben er onderhand al achter dat een V6je een 60 Amp accu nodig heeft (heb geen zware ICE ofzo). Denk dat ik er gewoon een standaart huis-thuin-en-keuken accu inzet, meestal zit hier wel een jaartje of 2 a 3 garantie op en dat vind ik vooralsnog genoeg. Als ik mijn autootje dan nog heb zie ik wel verder.

Mijn vraag is met name, is er nog een slimme volgorde om je accu te verwisselen (ja eerst de oude eruit en dan de nieuwe erin :) )? Ik heb namelijk niet zo vreselijk veel zin om mezelf te electricuteren. Dus eerst de plus loshalen en dan de min en vise versa?

En hebben jullie overigens nog een goed adresje voor een goed accu'tje voor een nette prijs?

Groeten,

Gabri
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

hey, ik zou gewoon ff kijken bij de kwikfit in haarlem ofzo voor een nieuw accu-tje en over het wisselen van een accu valt denk ik weinig uit te leggen gewoon de plus en min pool eraf halen en los halen die accu.

let wel op dat de plus en de min NIET TEGEN ELKAAR AANKOMEN ;)

succes ;)
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Varta Asian Dynamic zijn wel goede accu's, weet ff niet wat ze kosten maar schat zo rond de 60eu
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Als je de accu gaat vervangen let erop bij het monteren van de accupolen dat je eerst de pluspool monteert en vastzet en daarna de minpool. Dit om te voorkomen dat je kortsluiting maakt met de sleutel waarmee je de pluspool vastzet als deze tegen massa komt. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie