kopen?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

kopen?

Bericht door Marcjah »

Hoi mensen,

Ik had een vraagje, ik ben deze avond weze kijken bij een zeer bekende en betrouwbare autohandelaar vlak bij mij in de buurt.
Daar zag ik een hele mooie MX3 staan....

Strak in de lak, ferrari rood
180.000 km op de teller
Super schoon en netjes aan de binnenkant

De auto is van een liefhebber geweest en deze heeft de auto zelfs gekust bij het afscheid, toen ie genoodzaakt was hem in te ruilen voor een grotere auto.

Het gaat om een 1.8 v6 liter en is van '97

Bij aankoop wordt ie opnieuw gekeurt en krijgt ie een beurt, ik heb tevens standaard 3 maanden garantie.

Nou is de prijs 6.000 euro, en vond ik wel wat aan de hoge kant... Als ik op marktplaats zoek zie ik veel goedkopere mx3'tjes staan.
Wat is jullie mening daarover?

Opzich zou ik het wel kunnen veroorloven om dit geld neer te leggen voor deze auto, maar toch heb ik mijn twijfels of ik dan wel de goede keuze maak.

ps. ik mag maandag een proefrit maken :)
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

tja de prijs is idd een beetje aan de hoge kant, maar voor een goed onderhouden auto kan het wel waard zijn.

Voor aankoop tips kun je ook de zoek functie gebruiken er zijn diverse topics geweest over aankoop.

ff een quote uit een ander topic


Wat ik je wel zou meegeven is om te controleren wanneer de distributieriem is vervangen. Het wordt aangeraden voor iedere 100.000 km te vervangen.
Is het onbekend wanneer het heeft plaatsgevonden dan kun je proberen dit erbij te onderhandelen. En aangezien het de 2e keer wordt is ook de aanbeveling om meteen de spanrollen mee te vervangen.

Kun je mooi gebruiken voor onderhandeling mocht er niet voldoende af gaan van de prijs.


Een andere optie is om te kijken of er ervaren leden zijn die in de buurt wonen, die zijn vaak wel bereid om mee te kijken als je twijfels hebt.

Suc6 met de eventuele aankoop, ohja en welkom natuurlijk, goede keuze om voor een mx-3 te gaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

Ik heb voor mijn Mx-3 € 6750.- neergelegd
Ook bij een goede dealer.

Bouwjaar 1998
88000 Km de teller
Rood

Half jaar garantie!
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

bedankt voor de hulpzame reply's ;)

de verkoper zei al dat de distributiesnaar alvast vervangen zal worden bij de beurt die de auto krijgt wanneer ik deze zou kopen.
Toch blijf ik (mede door de vele gerede kilometers die op de teller staan) het een hoge prijs vinden

ik zie maandag wel wat ik van de auto vind ;D

ciao
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Als het echt een goede dealer is, is dat natuurlijk ook wat waard, toch?
En die kilometerstand zegt ook lang niet alles. Beter 180.000 snelwegkilometers dan 100.000 stadskilometers.

Kijk ook ff goed in de onderhoudshistorie (als die erbij zit, wat eigenlijk wel zou moeten als hij echt van een liefhebber is geweest) wat er de laatste tijd al aan de auto gedaan is. Als er al een hoop slijtagespul is vervangen (remmen e.d.), kan je dat een hoop kosten schelen. Zo'n distributieriem met een spanrol bijvoorbeeld, kost je al gauw zo'n 500 a 700 Euro.

Wat verkoopt het garagebedrijf verder voor auto's? Garages die voornamelijk jonge en nette auto's verkopen zullen een 10 jaar oude inruiler met 180.000 op de teller namelijk meestal direct naar de handel doorschuiven. Als ze de auto dan toch zelf in de showroom zetten, betekent dat meestal wel dat ze er vertrouwen in hebben dat de auto goed onderhouden is en nog wat jaartjes mee kan.

Waar zit trouwens die dealer? En staat de auto ook op Internet?
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

ik vind het belachelijk veelgeld.met een klein beetje voorkennis kan je nog zat andere mxjes vinden met gehele geschiedenis en onderhoudsboekjes.zoals stefanV6 dan heb je waar vor je geld.ivm km stand dan.

want ook een goed onderhouden kan kapot gaan.ik persoonlijk vind het echt veels te veel geld.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Ik zeg altijd, "Je moet gewoon geluk hebben"
Afbeelding
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

johnmichel schreef:Ik zeg altijd, "Je moet gewoon geluk hebben"


Cker waar,
Alleen als je hem bij een dealer koop heb je meestal garantie
En als er iets is kan je ook terug gaan.
Bij particulier niet
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

maar ook al heb je grantie,de dealer is niet genoodzaakt om alles te repareren als er iets stuk gaat.
maar wat ik gewoon wilde laten weten was dat ik 6000 euro echt belachelijk veel geld vind voor een mx3 die zoveel heeft gelopen.
geef mij dan maar 5000 en dan regel ik er 1 die meer opties heeft en minder km`s ;)
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

Ik snap hem ;)
Plaats reactie