Een Mx-3 kopen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bobb's
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2007, 19:47

Een Mx-3 kopen

Bericht door Bobb's »

Binnen nu en twee maanden zou ik graag een MX-3 wil kopen, daarom ben ik mij gaan orienteren op de verschillende soorten en maten mazda MX-3's.

Omdat ik een beginnend bestuurder ben wil ik graag een MX-3 1.6, dit omdat ik een zwaardere motor nog niet nodig heb, en ik deze waarschijnlijk ook niet op mijn naam krijg bij het verzekeren ervan (of de prijs is dusdanig hoog dat ik me scheel betaal).

Ik wil ongeveer 2500 euro uitgeven aan de auto, dan kom je al snel op de oudere versie MX-3's uit. Al zijn er natuurlijk ook wel de nieuwere versies (die mij ook wel aanspreken) die er weer wat mooier uit zien en luxer zijn.
Maar de tijd zal het leren, als er een auto van 2700 euro naar voren komt met 150.000 km op de teller dan wil ik best het gokje wagen!

Op dit moment loop ik alleen tegen wat spullen aan, de auto opzich kost qwa wegenbelasting 77 euro per kwartaal. Dat is +/- 26 euro per maand. De volgende vraag is alleen hoeveel een beginnende bestuurder aan verzekering betaald per maand. Is er een site waar ik dat kan uitrekenen of kan nakijken? Of hebben jullie toevallig ervaring met de verzekering van een mx-3?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :). Groeten,

Bobb
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

gewoon ff een paar verzekeringen bellen en je weet hoveel het je gaat kosten

En qua nieuwe of oude mxjes: maakt niet zoveel uit alleen de nieuwere hebben een ander dashboard dat is het grootste verschil voor de rest zijn de opties bij het oude en de nieuwe mx zowat hetzelfde
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooi dat je een mx gaat kopen :)

Verstandige keuze !!

Kijk eens op www.independer.nl
Hier kan je het een en ander vergelijken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

de site die white finisch aan gaf is een hele goeie en dan heb ik er hier eventueel nog eentje op aanraden van de consumentenbond.
http://www.verzekeringssite.nl/autoverz ... QwodCBI8Ow
Plaats reactie