Mogelijkheden 1.6 16v U9??

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Charlie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:12
Locatie: Brunssum

Mogelijkheden 1.6 16v U9??

Bericht door Charlie »

Ik rijd nu dus 3maanden lekker in me mazdatje. opzich rijdt ie lekker maar hij mag van mij wel wat sneller bij het stoplicht ;)
Maar wat kan ik eigenlijk doen aan mij 1.6 16v U9 om een beetje een snellere reactie eruit te krijgen?
Heb nu een openluchtfilter met hitteschild en een rvs katvervanger dankzij jeroentje.nl :bier:
gr charlie
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tsja...

je kunt voor ECHTE vermogenswinst kiezen en je swapt een bpt turboblok erin waarmee je direct goed 150pk pakt..

andere dingen als katvervanger, headers, etc zijn leuk voor marginale winsten maar echt veel winst pak je er gewoon niet mee.. dit zal met een paar pk ophouden.

veel al zijn dit mods die meer inspelen op het gevoel ( luchtfilter bijvoorbeeld, door het geluid heb je het idee dat ie sneller doortrekt) maar bij slecht plaatsen van open filter verlies je zelfs vermogen.

de basis is daarvoor gewoon slecht bij de I4 om eerlijk te zijn, het is een leuk blokje als alternatief voor mensen die niet veel vermogen vragen maar als basis voor tuning is het 3x niks..

meer potentieel zit er in de v6 variant waar je ''simpel'' een 2.5L KLZE blok plaatst en 200 pk ineens onder je rechtvoet hebt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

soms is het juist het leuke om uit zown blok meer te halen. Maar je kan voor een turbo gaan...
Gebruikersavatar
Charlie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:12
Locatie: Brunssum

Bericht door Charlie »

Ja op zich hoeft ie van mij niet veel harder te rijden, maar gewoon dat iets ietsje sneller accelereert.
V6 moet ik even mee wachten tot mijn 24ste, dan zit ik niet mee in de risicogroep en hoef ik mij niet blauw te betalen!! Maar deze komt er zeker!! ;)


Oh ja is dat veel werk zon bpt turboblok? :roll:
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ja is veel werk en je moet wel weten waar je mee bezig bent. Of je kan net als harrie een ander blok er in gooien ..
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als je em iets sneller wil op laten trekken zou je je vliegwiel kunnen laten afdraaien of een lichtere aanschaffen.
persoonlijk zou ik dat niet doen want vind dat de 1.6 al gigantisch hard door zijn toeren heen schiet.
zit zelf in zijn top in 2e versnelling op ong 85 km/h (sohc) in vrij snelle tijd vind ik persoonlijk.
maar als eerder gezegt hier.... op een turbo blok naar valt er weinig meer uit de 1.6 te halen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

je kan er een turbo blok in lepelen ja, bijvoorbeeld een BPT, Toevallig ga ik deze winter een BPT GT-R met 210pk in gooien,, maar er komt VEEL bij kijken! ik kan je het een en ander wel vertellen daar over, maar dan moet ik hier een lap tekst neer gooien, van iets waar ik alleen nog huiswerk van gemaakt heb, en nog niet zelf gedaan heb.
Deze winter maak ik zelf nog een Topic aan over mijn turbo project. Hou die maar eens in de gaten, als hij er is ;)

of je moet naar info gaan zoeken op www.mx-3.com
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

M3nace schreef:soms is het juist het leuke om uit zown blok meer te halen. Maar je kan voor een turbo gaan...


mag je mij vertellen WAT je er dan nog wilt uithalen zonder rare fratsen uit te gaan halen???

enige optie is idd te gaan turboen maar goed kom je ook bij een heel ander kostenplaatje uit.

ik zou gewoon maar genoegen meenemen met wat je hebt, veel sneller zal hij echt niet worden, v6 is een betere optie maar wil je dan GOED vermogen dan zou ik direct wel voor de ZE gaan want ook de v6 is niet een enorm rappe motor miz
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als ik zou overstappen van moter zou ik gelijk voor zoiets gaan als wat miquel had.... toch nog ff dat stapje verder :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

turbulence schreef:mag je mij vertellen WAT je er dan nog wilt uithalen zonder rare fratsen uit te gaan halen???


Wil daarmee zeggen dat het juist leuk is om met een 1.6 turbo blok auto's zoek te rijden.
Plaats reactie