Wie kent deze sensor
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Wie kent deze sensor
Wie weet waar deze sensor voor is ?? Hier zitten 2 slangetjes op waarvan minimaal 1 er naar een vaatje toeloopt waar benzinedampen inkomen.
De sensor zit tegen het schutboard geschroefd.
De sensor zit tegen het schutboard geschroefd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:wat is een vris balgje??
Wat doet het? Waar kan ik het terugvinden in het handboek etc?
uhmm
vanaf f2-100 kun je er wel meer over vinden...
is gewoon het klepje tussen het VRIS systeem... deze gaan open op het moment als je in de VRIS openrange komt...
RPM...........0-3250......3250-4250......4250-6250...........6250-7500
VRIS#1.....Closed.......Open...............Open....................Closed
VRIS#2.....Closed.......Closed.............Open....................Closed
met deze 2 vris kleppen kun je ook goed zien of je een probleem hebt met het VRIS systeem... zie bovenstaande hoe ze moeten staan bij een bepaald toerental..
lees ook even de FAQ over iets meer inside info over VRIS..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
is inderdaad en magneetklep die inpulserend het uitlaatterugvoersysteem regeld. Als deze niet werkt dus bijvoorbeeld open blijft staan krijgt de motor teveel uitlaatgassen toegevoerd en zal de motor stikken als het ware. ook zal het co omhoog gaan door slechte verbranding.
*Technical service Mazda mx-3.*
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40
hugo is de enige die het juist heeft.
De solenoid zoals deze heet (is geen sensor maar een regelklep)
Zorgt dat er bezine dampen worden afgevoert naar het inlaat spuitstuk.
Deze gaat heel af en toe open.. ik dacht bij het aanzetten van het contact.
Bij een nissan S13 wordt deze vaak verwijdert .. ik vind het alleen een beetje link die bezine damp in het motor ruim.
een MX-3 V6 heeft 5 solenoids dacht ik
1 bezine damp (canister)
2 EGR regeling (kunnen er ook 2 zijn)
3 VRIS I
4 VRIS II
5 Bezine druk regelaar (hot start)
RX-7 heeft er 12
De solenoid zoals deze heet (is geen sensor maar een regelklep)
Zorgt dat er bezine dampen worden afgevoert naar het inlaat spuitstuk.
Deze gaat heel af en toe open.. ik dacht bij het aanzetten van het contact.
Bij een nissan S13 wordt deze vaak verwijdert .. ik vind het alleen een beetje link die bezine damp in het motor ruim.
een MX-3 V6 heeft 5 solenoids dacht ik
1 bezine damp (canister)
2 EGR regeling (kunnen er ook 2 zijn)
3 VRIS I
4 VRIS II
5 Bezine druk regelaar (hot start)
RX-7 heeft er 12
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Maar hoe moet die dan wel / niet aangesloten zitten?
Heb bijvoorbeeld een vergelijking gemaakt met de intake van JohnMichel en hij heeft vacuumslangen weer heel anders zitten.
Terwijl hij ook is gewisseld van longneck naar curvedneck
Heb bijvoorbeeld een vergelijking gemaakt met de intake van JohnMichel en hij heeft vacuumslangen weer heel anders zitten.
Terwijl hij ook is gewisseld van longneck naar curvedneck
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40