aanschaffen van een mx-3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nielsberg
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2007, 10:44

aanschaffen van een mx-3

Bericht door Nielsberg »

Hallo,

Ik ben Niels van den Berg, 23 jaar en wil als eerste auto een mx-3 kopen.

Hierom wilde ik graag weten waar je vooral op moet letten bij de aanschaf van een mx-3 en wat over het algemeen de slechte punten zijn van van een mx-3.

Op marktplaats zag ik deze mx-3 staan:
http://auto.marktplaats.nl/mazda/109656 ... -1996.html

Kent iemand misschien deze auto en de eigenaar? Wat de staat van de auto is en hoe er mee omgegaan is? Alvast bedankt.

Misschien toekomstig mx-3 rijder,
Niels van den Berg
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: aanschaffen van een mx-3

Bericht door marcel v6 »

Nielsberg schreef:Hallo,

Ik ben Niels van den Berg, 23 jaar en wil als eerste auto een mx-3 kopen.

Hierom wilde ik graag weten waar je vooral op moet letten bij de aanschaf van een mx-3 en wat over het algemeen de slechte punten zijn van van een mx-3.

Op marktplaats zag ik deze mx-3 staan:
http://auto.marktplaats.nl/mazda/109656 ... -1996.html

Kent iemand misschien deze auto en de eigenaar? Wat de staat van de auto is en hoe er mee omgegaan is? Alvast bedankt.

Misschien toekomstig mx-3 rijder,
Niels van den Berg


Allereerst welkom Niels :)
Deze MX die te koop staat ken ik niet dus weet ook de staat er niet van.
Je zou bij de Faq kunnen kijken hier op het forum en daar staat alle info die je nodig heb om een goede MX-3 te kopen.
Waar kom je btw vandaan? Mischien dat iemand met je mee kan gaan kijken van de club.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welkom inderdaad!! keuze die je maakt voor de mx zal je zeker niet tegenvallen..

ik quote mezelf even vanuit een ander topic:

goeie zet die je in iedergeval maakt om naar de mx3 te gaan kijken.

allereerst moet je gewoon weten dat bij ''normaal'' gebruik de motortjes erg sterk zijn.

als je hem gewoon altijd netjes goed warm rijd en dan gaat knallen is er niks aan de hand. het is altijd de vraag of de vorige eigenaar dit ook gedaan heeft, maar ja dat blijft altijd een beetje een gok.

lees ook eens deze topics goed door;

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4718
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4583
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4389

mocht je dan nog vragen hebben, stel ze gewoon, daar is dit forum ook voor bedoeld immers!!

normaal kun je je niet gauw miskopen bij een mxje, let gewoon goed op deze punten bij de aankoop:"

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

en dan moet het vast wel goedkomen..

wel even nieuw topicje aanmaken als je een mxje gekocht heb he, we zijn altijd benieuwd naar nieuwe leden en hun mx!!!

voor de rest moet je gewoon opletten dat je geen excessieve rookontwikkeling uit de uitlaat als het motortje goed warm is, led goed op evt overgespoten delen ( ivm schade) en volg de lijnen tussen de panelen en kijk of alles nog recht is ( het is niet goed dat er bijvoorbeeld onder 1,5 cm ruimte is tussen bijv de motorkap en zijscherm en boven maar 0.5cm...)

voor de rest heeft de mx niet als eigenschap dat deze gauw roest, dus controleer goed overal of er geen roest is, indien wel kan dit duiden op een slechte reparatie.

heb even de link al voor je aangepast, je kunt gewoon als je een marktplaatslink copieerd alles verwijderen wat ACHTER .HTML staat..

succes ermee, hoop voor je dat het wat wordt

8)


ik zou gewoon eens lekker gaan kijken. weet niet of je niet liever ook een v6je gaat proberen want dat is ook een zeer fijn motortje...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Saskia
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 aug 2007, 14:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Saskia »

nou ik heb een v6 maar is echt wel leuke auto, je moet er alleen even op lette en met rijden vooral door bochten of die niet tikt want het is nogal vaak dat de remklauw vast blijft zitten of de homekoneten niet meer goed zijn!!!kwaaltje van mazda.....maar ja zo heeft iedere auto wel wat!!!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Saskia schreef:nou ik heb een v6 maar is echt wel leuke auto, je moet er alleen even op lette en met rijden vooral door bochten of die niet tikt want het is nogal vaak dat de remklauw vast blijft zitten of de homekoneten niet meer goed zijn!!!kwaaltje van mazda.....maar ja zo heeft iedere auto wel wat!!!


vastzittende remklauwen is inderdaad een mx kwaaltje, maar is heel makkelijk op te lossen... even de bussen schoonmaken met schuurpapier en nieuwe rubbers plaatsen

homokineten staat de mx niet bekend om dat deze zwak zijn dus dat is ongegrond...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

welkom kerel :mrgreen: qua tips heb ik weinig toe te voegen want zo ongeveer alle mogelijke tips zijn hier op de site te vinden.
wel wens ik je alvast heeeeel erg veel plezier met je nieuwe auto toe als dat door gaat, maar dat komt wel goed! :mrgreen:
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik zou ook goed nadenken of je geen V6 wilt voor dat geld.
je bent 23 jaar dus een V6 zou je wel op je naam kunnen krijgen.
En het benzine verbruik tussen een 1.6 en een V6 verschilt nauwelijks.
Ben benieuwd wat je keuze gaat worden :)
Saskia
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 aug 2007, 14:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Saskia »

is dat zo????vind dat mijn auto toch aardig zuipt ( v6) maar weet niet wat 1.6 doet natuurlijk.
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

dat verschild niet zo heel erg veel hoor. en ja het zijn geen zuinige jongens dan moet je een pandaatje kopen ofzo :mrgreen:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heel erg leuk dat je een mx3 wilt kopen :)

Natuurlijk zijn er verschilllende punten waar je op moet letten
Kijk eens goed de onderwerpen door die Turbulence aangaf.

Verder is het natuurlijk je eigen keuze wat je wilt rijden. 1.6 of 1.8v6
Qua benzineverbruik verschilt het nauwelijks. Hetgeen wat in de advertentie staat 1 op 14. Is erg moeilijk te halen lijkt mij.

Ook staan er geregeld auto's te koop van clubleden.

Kijk anders eens af en toe rond in het verkooptopic:
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/viewforum.php?f=6

Mocht je nog vragen hebben, kan je het altijd aan ons vragen of de search (bovenin beeld) gebruiken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie