Blowoff valve

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Blowoff valve

Bericht door woytek »

Auto's met een turbo hebben meestal bij het schakelen zo'n heerlijke puff van de blowoff valve. Nu heb ik geen geld/kennis voor een turbo maar vroeg ik mij wel af of er een manier is om dat geluid na te maken.

Misschien een rare vraag maar het lijkt me heerlijk om tijdens het schakelen zo'n lucht stoot te horen! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

je hebt luidsprekers op de markt die dat geluid simuleren maar dat heeft wel een erg hoog rice gehalte :mrgreen:
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

hyperman schreef:je hebt luidsprekers op de markt die dat geluid simuleren maar dat heeft wel een erg hoog rice gehalte :mrgreen:


Haha dat is wel erg gay inderdaad! Ik bedoelde eigenlijk wel iets mechanisch wat dus bij het schakelen ergens lucht afblaast, maar het zal wel te mooi zijn om te kunnen bestaan zonder turbo. En dat is mij helaas te duur. ;)
Afbeelding
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

De Turbo van Mikee is nog steeds te koop, prijs kwalitiet verhouding is uitermate goed! Tis eigenlijk gewoon plug and play
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

BruteFrits schreef:De Turbo van Mikee is nog steeds te koop, prijs kwalitiet verhouding is uitermate goed! Tis eigenlijk gewoon plug and play


Weet ik wel maar dan nog moet je tenminste iemand kennen die hem in kan bouwen. Plus ik vind het nog erg veel geld. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zonder turbo en het apparaat wat Hyperman zegt is het niet mogelijk om dat geluid te krijgen.

Dit komt namelijk doordat er overdruk (die wordt opgebouwd door de turbo) wordt afgeblazen. Als je geen turbo hebt gaat het vrij moeilijk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

alles is in principe wel te maken
maar als je gaat bekijken wat dat kost , kun je beter gaan nadenken om door te sparen voor een echte turbo kit ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Blowoff valve

Bericht door turbulence »

woytek schreef:Auto's met een turbo hebben meestal bij het schakelen zo'n heerlijke puff van de blowoff valve. Nu heb ik geen geld/kennis voor een turbo maar vroeg ik mij wel af of er een manier is om dat geluid na te maken.

Misschien een rare vraag maar het lijkt me heerlijk om tijdens het schakelen zo'n lucht stoot te horen! :mrgreen:


uhmm....

miz net zoiets als achterop de mx3 een decal van v8 te plakken en dan als de motorkap omhoog komt zijn het ineens 2 cilinders minder...

je staat naar mijn idee falikant voor l*l als je zoiets erop doet, want men verwacht dan dat je een turbo hebt, maar als de kap omhoog komt lacht men je gegarandeerd uit want je showt met iets wat je niet eens hebt...

is ook meer een VW/opel aftermarktet item hoor,past totaal niet op de mx.. dus lekker niet doen ;)

ik kan je nu wel gaan vertellen wat voor soorten apparaten hiervoor te verkrijgen zijn, maar doe het lekker niet want je gaat gegarandeerd voor aap staan en je maakt de mx ook nog eens tot schande ;) 8) ( no hard feelings)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Snap je idee wel, maar dat is mijn bedoeling niet. Ik vind het geluid gewoon zo heerlijk klinken. En om nu 2500 aan een turbo te gaan uitgeven... :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

die klep in de intake maakt wel geluid als je schakelt en vol gas verder rijd :mrgreen:
Afbeelding
Gesloten