Sportuitlaat
Moderator: Moderators
Sportuitlaat
Ik denk eraan een sport uitlaat op mijn v6'je te zetten: voor het mooi en voor een dieper (niet harder) geluid en vermogen. Ik ben wat verschillende soorten tegengekomen, zoals Sebring, Remus. Wat is het best passend?
Simon [/b]
Simon [/b]
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
allereerst welkom... stel je ook even voor bij het subforum ''profiel chat'' we zijn altijd benieuwd naar de mensen achter de forumnaam en de mx..
over je vraag...
remus of sebring...
is eigenlijk om het even, komen beide zelfs uit dezelfde fabriek
beide zullen garant staan voor een mooie diepe grom, harder zal het altijd iets zijn tov standaard, maar niet zo enorm hard als bijvoorbeeld een freeflow..
remus heeft pasklare einddempers voor de mx3, je kan ook een universele demper nemen en deze pas laten lassen, is net wat jij wilt qua uitstraling...
loop eens naar binnen bij je lokale uitlatenshop en laat je eens informeren over de dempers van bijv remus. er zijn veel meer merken buiten die 2 om maar die zijn vaak niet direct pasklaar voor de mx3
over je vraag...
remus of sebring...
is eigenlijk om het even, komen beide zelfs uit dezelfde fabriek
beide zullen garant staan voor een mooie diepe grom, harder zal het altijd iets zijn tov standaard, maar niet zo enorm hard als bijvoorbeeld een freeflow..
remus heeft pasklare einddempers voor de mx3, je kan ook een universele demper nemen en deze pas laten lassen, is net wat jij wilt qua uitstraling...
loop eens naar binnen bij je lokale uitlatenshop en laat je eens informeren over de dempers van bijv remus. er zijn veel meer merken buiten die 2 om maar die zijn vaak niet direct pasklaar voor de mx3
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Sportuitlaat
Op de website van Remus zijn er voor de V6'sjes van voor 1995 maar liefst vier types, en voor de V6'sjes van na 1995 nog maar één soort en dat is ook nog de uitvoering met de hoekige pijpen. Waar zit em dat nou in?
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Sportuitlaat
En wat is het verschil tussen Sportslab. en Wildlabel? (behalve optisch dan)?
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Re: Sportuitlaat
Simon schreef:En wat is het verschil tussen Sportslab. en Wildlabel? (behalve optisch dan)?
denk het geluid toch wel...
sportslab ziet er meer wat beter gedempt uit... maar voor de rest durf ik je dit niet te vertellen..
je zou eens contact kunnen opnemen met een lokale remus verkooppunt om deze vraag voor te leggen..
persoonlijk vind ik de look van die wildlabel dempers erg mooi, maar goed dat blijft persoonlijk..
denk als je het beschaafd wil houden dat je met de sportslab beste uit bent
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Sportuitlaat
Ja die ronde is veel mooier he!
Die wildlabel is ook erg mooi, maar ik ben bang dat ie erg hard gaat klinken en dat wil ik nou ook weer niet.
Overigens heb ik gelezen dat uitlaten van het absorptie type (absorbtie dempers, sportuitlaten dus) net zo stil kunnen zijn als de gewone dempers (waar demping wordt bereikt door het aanbrengen van een flink aantal schotten in de "pot"). Het is alleen niet zo simpel goed adsorberend materiaal te ontwerpen, waardoor de goedkopere types veel meer lawaai maken. Desgevraagd vertelde de USA monteur dat die dure merken sportuitlaten wel erg stil zijn en daar begreep ie niks van, want dan had je geen waar (=geluid) voor je geld).
Wel is het zo dat de adsorptie dempers vooral de hoge tonen wegvangen (vandaar het veel diepere geluid). De gewone dempers vangen vooral de lagere tonen weg, vandaar het geluid van het kleinen motortje.
Die wildlabel is ook erg mooi, maar ik ben bang dat ie erg hard gaat klinken en dat wil ik nou ook weer niet.
Overigens heb ik gelezen dat uitlaten van het absorptie type (absorbtie dempers, sportuitlaten dus) net zo stil kunnen zijn als de gewone dempers (waar demping wordt bereikt door het aanbrengen van een flink aantal schotten in de "pot"). Het is alleen niet zo simpel goed adsorberend materiaal te ontwerpen, waardoor de goedkopere types veel meer lawaai maken. Desgevraagd vertelde de USA monteur dat die dure merken sportuitlaten wel erg stil zijn en daar begreep ie niks van, want dan had je geen waar (=geluid) voor je geld).
Wel is het zo dat de adsorptie dempers vooral de hoge tonen wegvangen (vandaar het veel diepere geluid). De gewone dempers vangen vooral de lagere tonen weg, vandaar het geluid van het kleinen motortje.