Pagina 1 van 1

Gewicht aan krukas

Geplaatst: 23 okt 2004, 05:32
door RazorMX-3
Ik was gister een beetje aan t kijken toen ik een verhaaltje vond dat elke pond (500gram :blink: ) die je aan gewicht van de krukas kan halen dmv lichtere poelie, vliegwiel, je 2.7 pk erbij krijgt.
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:

Re: Gewicht aan krukas

Geplaatst: 23 okt 2004, 07:42
door Marcel_mx3
RazorMX-3 schreef:Ik was gister een beetje aan t kijken toen ik een verhaaltje vond dat elke pond (500gram :blink: ) die je aan gewicht van de krukas kan halen dmv lichtere poelie, vliegwiel, je 2.7 pk erbij krijgt.
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:


De preciese aantalen weet ik niet, maar het klopt zeker wel ongeveer.
Er zijn voor de mx-3 trouwens ook lichte poulies te krijgen, alleen was dat wel op een amerikaanse site zover ik weet

Re: Gewicht aan krukas

Geplaatst: 20 feb 2005, 21:37
door Timberland
RazorMX-3 schreef:Ik was gister een beetje aan t kijken toen ik een verhaaltje vond dat elke pond (500gram :blink: ) die je aan gewicht van de krukas kan halen dmv lichtere poelie, vliegwiel, je 2.7 pk erbij krijgt.
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:

je krukas wordt lichter waardoor je motor sneller op toeren komt,
echter bij een vliegwiel veranderen komt de motor ook sneller op toeren maar loopt de motor beroerd stationair en tot een bepaalt toerental blijft de motor beroerd lopen. het idee achter het vliegwiel is voornamelijk voor een beter toerental omdat je geen continu verbranding hebt maar de motor wel moet blijven draaien, dat de koppeling daarop gemonteerd is kwam pas later.

Geplaatst: 06 mar 2005, 21:03
door xedos
Bij het afdraaien van het vliegwiel komen er GEEN pkaas bij. :?

Geplaatst: 07 mar 2005, 09:22
door Timberland
xedos schreef:Bij het afdraaien van het vliegwiel komen er GEEN pkaas bij. :?

maar je komt wel sneller op toeren en dat is de gedachte er een beetje achter

Geplaatst: 08 mar 2005, 19:12
door xedos
Dat is wat zeker is ja! maar gaat je motor wel vaker van afslaan als je ff te weinig gas geeft bij wegtrekken enzo.en stationair loopt ie wat minder mooi rond.Er zitten dus wel wat nadeeltjes aan.Ik ben er persoonlijk geen voorstander van.

Geplaatst: 08 mar 2005, 21:07
door Timberland
xedos schreef:Dat is wat zeker is ja! maar gaat je motor wel vaker van afslaan als je ff te weinig gas geeft bij wegtrekken enzo.en stationair loopt ie wat minder mooi rond.Er zitten dus wel wat nadeeltjes aan.Ik ben er persoonlijk geen voorstander van.

dat had ik eigenlijk al gezegt.
vind het persoonlijk ook geen goede keus
de winst is minimaal voor straat gebruik.
teveel nadelen om het voordeel goed te maken
tenzij de auto echt alleen voor strinten is gebouwt