Pagina 1 van 2

95 of 98

Geplaatst: 11 jul 2007, 15:27
door cristof19
welke benzine gebruiken jullie ?

zou je zonder probleem kunnen overschakelen op 98
aangezien deze een hoger octaangehalte heeft.

Geplaatst: 11 jul 2007, 16:09
door RichMX-3
ik ben van 95 naar v-power gegaan.
had al gelezen en gehoord dat de moter in het begin iets stroever zou gaan lopen met de omschakeling maar dat zou zo'n weekje duren.
en hij werd idd iets stroever maar na ff goed gereden te hebben 1 a 2 dagen liep ie perfect.
reageert echt goed op het pedaal e.d. plus dat er meerdere stoffen inzitten omtrent het reinigen van je injectoren e.d.
+ een hoger octaangehalte.
vind je het te duur ??? ga naar http://www.unitedconsumers.com/ en vraag een tankpas aan voor een eenmalige koste van 5 euri en je bespaart 5 cent per liter. hebt ik ook :mrgreen:

Geplaatst: 11 jul 2007, 16:39
door scary
ik tank ook altijd V-power mij maakt de prijs helemaal niets uit, als ik voor 50 euro V-power tank en een maat van mij tankt voor 50 euro, euro 95 dan heeft hij 2 L 95 meer,,, dus ja daarop ga ik niet ligge piele, ik knal er gewoon V-power in :mrgreen:

Geplaatst: 11 jul 2007, 19:29
door marcel v6
Ik rij op 95.

Geplaatst: 11 jul 2007, 19:33
door johnmichel
Ik rij eigenlijk verschillend, als ik in NL tank dan tank ik 95.

Maar ik rij ook vaker richting belgie en daar tang ik 98/v-power enz.
De prijzen daar liggen niet ver uit me kaar van95 tot 98.

Geplaatst: 11 jul 2007, 21:35
door turbulence
ik zeg zoeken...

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron

deze discussie is al vaker langs gekomen....

ron95 is voldoende, ik tank wel 98 voor de ZE... zowieso lijkt me dit voor de hand liggend aangezien ZE uit japan komt waar ze zowieso al rijden met hoger octaangehalte...

zowieso is voordeel met ron98 of hoger ( DLD vpower is Ron100 dacht ik) is dat je minder detonatie hebt bij de verbranding, dus een soepelere loop... verder hebben de nederlandse hogere octaanbenzines soms reinigende stoffen toegevoegd welke goed moeten zijn voor de motor... ( maar of dit waar is..)

Geplaatst: 11 jul 2007, 21:58
door BlackSheep
tja ik tank LPG hahahaa maar ben dan ook een beetje vreemd :mrgreen:

LPG heeft een RON gehalte van 103 - 104,5 :mrgreen:
Voor de mensen die het wilde weten.

Geplaatst: 12 jul 2007, 00:09
door OizO
Ik heb al her en der gelezen dat als je een hoog compressieblok heb het beter is om een hoog octaangetal bezine te rijden (98 of hoger).
Ikzelf rijd met mijn k8 ook op 98 (tank bij Q8, niet al te duur 1,46 de liter). Ik vind mijne er beter op draaien en hij rijd iets zuiniger , ik reed eerst 1:7,5 en nu 1:8,5 (ja ik weet het das veel maar heb zware rechter voet en rij heel weinig autoweg)

Geplaatst: 19 jul 2007, 16:26
door cristof19
heb ze nu al enkele dagen op 98 rijden.
ze loopt er idd beter van maar of je een prestatieverhoging voelt is niet echt merkbaar.
mss dat ie wat sneller op het gas reageert.
wat ik wel weet is dat ik nu wel 978 blijf tanken

Geplaatst: 19 jul 2007, 17:47
door RichMX-3
cristof19 schreef:heb ze nu al enkele dagen op 98 rijden.
ze loopt er idd beter van maar of je een prestatieverhoging voelt is niet echt merkbaar.
mss dat ie wat sneller op het gas reageert.
wat ik wel weet is dat ik nu wel 978 blijf tanken

waar kan je dat tanke :mrgreen: echt prestatie verbetering merk je niet, tenminste niet in die zin dat je opeens vooruit knalt.
tis idd je gasresponse en waarschijnlijk nog wat andere kleine dingetjes.
maar ook de reinigings middelen die zijn toegevoegd voor je moter