Pagina 1 van 2

originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Geplaatst: 23 mei 2007, 20:26
door ABG_mx3
Hallo,

ik heb tweedehands originele sideskirts (degene voor de achterwielkasten) gekocht. nu heb ik alleen een vraagje. hoe worden deze vastgezet. ik heb gezien dat er in de wielkast twee gaten zitten, dus dat is gewoon bout/moer werk. maar hoe zit het met de drie gaten onder de auto, onder de auto zie ik namelijk alleen rechthoeken met een 'balkje' erin. moet hier eerst klemmen op gezet worden?

en wat is de story met de klitteband.

tevens heb ik een stabilisatorstang gekocht voor onder de motorkap, is het verstandig om hier eerst rubberen ringen tussen te zetten vanwge trillingen of is dit niet nodig?


als iemand me kan helpen heel erg bedankt.

Re: originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Geplaatst: 23 mei 2007, 22:32
door M-Xtreme
me&mymx3 schreef:tevens heb ik een stabilisatorstang gekocht voor onder de motorkap, is het verstandig om hier eerst rubberen ringen tussen te zetten vanwge trillingen of is dit niet nodig?


dit is verder niet nodig omdat dit toch strak staat krijgt die niet de kans om te trillen. als je er rubbers tusen zet is het effect van de veerpoot ook gelijk weg. of minder

Re: originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Geplaatst: 24 mei 2007, 08:22
door WhiteFinish
M-Xtreme schreef:
me&mymx3 schreef:tevens heb ik een stabilisatorstang gekocht voor onder de motorkap, is het verstandig om hier eerst rubberen ringen tussen te zetten vanwge trillingen of is dit niet nodig?


dit is verder niet nodig omdat dit toch strak staat krijgt die niet de kans om te trillen. als je er rubbers tusen zet is het effect van de veerpoot ook gelijk weg. of minder


Dat klopt niet helemaal.

Je veerpoot zorgt ervoor dat je chassis minder wringt en dus stijver is. Daar hebben rubberen ringetjes weinig invloed op. Dat is enkel de bevestiging.

Ja, orginele skirts zitten met zo'n rare plastic schroefjes vast en klittenband. Je zou ze ook kunnen kitten.

Geplaatst: 24 mei 2007, 21:21
door Yence
Als je ze achteraf monteerd, probeer ze dan rondom te bevestigen, bv. net kit zoals Robert al aangaf. Anders gaan de 'hangen', m.a.w. komen ze niet mooi strak tegen de carosserie te zitten. Bij de V6 zitten ze idd vast met een soort klitteband om dat hangen te voorkomen, ik weet niet of 't lukt om zoiets achteraf te besvestigen.
De veerpootbrug zou ik ook zonder extra ringen bevestigen, is simpelweg niet nodig.

Geplaatst: 26 mei 2007, 08:20
door ABG_mx3
allen bedankt voor jullie antwoorden. ik was sowieso van plan om voor de randen van de sideskirts 3M tape te gebruiken zodat ze niet zouden hangen, ik hoop dat dit werkt.

@MarcX3: ik heb toch geen andere moeren nodig als ik eerst de moeren van de schokbrekers losdraai en de stabilisatiestang er tussen zet?

Geplaatst: 26 mei 2007, 08:40
door Yence
idd dat lijkt mij ook, dat is iig wel de meest gangbare manier.

Geplaatst: 27 mei 2007, 16:41
door ABG_mx3
@BlackSheep: dit vanwege de ruimte?

ik heb net de stabilisatiestang proberen te passen. het lijkt erop dat hij een halve centimeter te kort is. hoe dit kan ik weet niet. nu wil ik de schroefgaten iets bijboren, is dit een goed idee. of zijn er nog andere mogelijkheden.

btw weet iemand welke schroeven aan de onderkant van de eerdergenoemde sidskirts moeten, of welke klemmetjes?

gr. Hans

Geplaatst: 02 jul 2007, 00:33
door tribal198
Heb nu ook een setje sideskirts op de kop getikt, welke kit kun je het best gebruiken?

Geplaatst: 02 jul 2007, 21:10
door turbulence
tribal198 schreef:Heb nu ook een setje sideskirts op de kop getikt, welke kit kun je het best gebruiken?


er is er maar 1 de beste...

sikaflex!! :bier:

Geplaatst: 17 jul 2007, 06:51
door tribal198
onder heb ik ze nu met fikse zelftappers vastgezet in de plastic blokjes, achter met 2 schroefjes met zelfborgende moertjes.
Alleen de zijkant misschien ff met een föhn betje warm maken en in vorm drukken en met kit afdichten.