oilcatch tank aansluiten

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

oilcatch tank aansluiten

Bericht door zilverbird »

Hallo allemaal,

heeft er iemand foto`s van het aansluiten van een oilcatch tank,
of is dit niet zo moeilijk,en op welke slang wordt hij aan gesloten..

Groeten Zilverbird
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

oke das mij duidelijk maar hoe zit het dan met die slang die in het gasklep huis gaat dat kleine zwarte slangentje dus kan er daar ook een tussen.. of kun je dit kompleet weg halen...

groeten zilverbird
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dat zal een vacuumslangetje zijn... dus die moet wel blijven zitten..

kijk, dat knietje ( PCV valve) is een overdrukventieltje als het ware. bij overdruk onder je kleppendeksel gaat het klepje open en dumpt olierestjes via het slangetje in je inlaattraject zodat het meeverbrandt met het mengsel. op zich is dit niet verkeerd, de druk moet ergens heen, en bij je inlaattraject ga je dat niet merken.

echter op den duur gaat alles wel onder de olie zitten, ook je inlaatspruitstuk. met een inline filtertje kun je dit dus opvangen.

zoals in die FAQ beschreven heeft het bij ons smeringssysteem niet veel toegevoegde waarde, maar je kunt het wel gebruiken om de boel iets schoner te houden...
ps; je zou er bijv ook een benzinefilter tussen kunnen doen ipv een groot tankje...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Ja dat bedoelde ik ook de vacuumslangetje , maar komt daar dan ook geen olie mee dit zit toch ook op de kleppendeksel aan gesloten
en kan daar ook zo een filter tussen....dan

zal eens kijken welke het van die twee wordt p.s. hoevaak verwissel jij dat filtertje bij jouw...dan :)

Groeten Zilverbird
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

er zijn er ook die er een filtertje ophebben dat niet meer op de inlaat is aangesloten, dingetjes staan vaak geadverteerd als carterontluchtingsfilter. Er is zo geen aanzuiging meer door de luchtinlaat is dit dan schadelijk?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Rikmx schreef:er zijn er ook die er een filtertje ophebben dat niet meer op de inlaat is aangesloten, dingetjes staan vaak geadverteerd als carterontluchtingsfilter. Er is zo geen aanzuiging meer door de luchtinlaat is dit dan schadelijk?


waarom zou er dan geen aanzuiging meer zijn? het filtertje staat in contact met de buitenlucht, aangezien er in het blok een hogere druk zal het filter gewoon net als bij bijv een schoorsteen als een aanzuigende factor werken en zo de dampen naar buiten voeren..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

als de motor lucht aanzuigt ontstaat er een zuigkracht in de carter ontluchting, als je de verbinding tussen de carterontluchting en aanzuig buis verbreekt is er een minder groot drukverschil... als dit ok was zou de auto denk ik wel affabriek gelevert zijn zonder de verbining tussen carterontluchting en luchtfilterhuis. zo'n benzine filter er tussen behoud de verbinding en dat zal dus inderdaat wel een oplossing zijn tegen de olie aanslag in het inlaatspruitstuk. heb dus mijn twijfels over zo'n carterontluchtingsfilter zonder verbinding naar de luchtaanzuigslang.
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

ja dat zit wel iets in maar als je er een filter tussen zet moet het niet zo zijn dat deze de zuig kracht bij invloed dit kan ook niet goed zijn..

maar dan denk ik eerder dat ik er een oilcatch tank tussen zet das dan toch net iets beter of je moet het filter dus vaak nakijken dat deze niet dicht gaat zitten...

groeten zilverbird
Plaats reactie