Pagina 1 van 3

Overspuiten

Geplaatst: 26 mar 2007, 11:12
door WhiteFinish
Ik vroeg mij een paar dingen af. Wat moet er allemaal gebeuren wanneer een auto volledig wordt overgespoten.

Welke strips/rubbers worden vervangen?
Hoeveel lagen lak is gebruikelijk om te spuiten?
Hoeveel lagen blanke lak is gebruikelijk?

Ben der zeker van dat ik nog wel een paar belangrijke dingen ben vergeten...maar alles is welkom

Geplaatst: 26 mar 2007, 17:05
door bramx3
zou zeggen , bel geert eens op
maar ik zou zoizo de voor en achter raam rubber er uit halen
voor moet je dan zoizo vernieuwen
en achter zou je kunnen hergebruiken mits uitgedroogd

Geplaatst: 26 mar 2007, 18:00
door martinenijenhuis
En blijft de auto in dezelfde kleur of niet, dat maakt ook erg veel uit ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 27 mar 2007, 09:21
door WhiteFinish
Wat wordt er in het algemeen gespoten??

Bij zowel dezelfde kleur als andere kleur ?

Worden de randen gespoten onder de motorkap?? (ook waar de veerpoten etc inzitten)
Worden de randen van de kofferklep gespoten (bedoel ik als de klep open is)
Worden de deurlijsten gespoten?

Wat is gebruikelijk bij dit soort dingen?


@bram... Ja, ik kan hem natuurlijk wel bellen maar hij vertelt mij natuurlijk iets uit zijn eigen belang. Heb liever een onafhankelijke visie erop.

Geplaatst: 27 mar 2007, 17:07
door bramx3
nou , je kan er wel op vertrouwen dat die geert je geen poot uit trekt

maargoed
bij mij zijn de deur sponningen mee gespoten
koffer zitten kappen , dus als ze net over het randje spuiten zie je niets van je huidige kleur meer
onder de kap spuiten ze meestal net de hoekjes om van de schermen
dit zou bij jou niet zo erg zijn dat je dan een zwarte motor ruim over houdt
anders zou je je blok er uit moeten halen wil je echt alles gespoten hebben ;)

Geplaatst: 28 mar 2007, 09:18
door WhiteFinish
Oke, dat klopt ook wel. Maar er zijn meedere mensen, met meerdere meningen en met ervaringen ;)

Oke, dus onder de motorkap wordt niet heel veel gespoten? De delen waar de veerpoten in geinstalleerd zijn hebben hier en daar ook namelijk wat lak puntjes nodig ...

Wordt het rubber van het schuifdak normaal ook vervangen of dat niet?

Geplaatst: 28 mar 2007, 10:54
door Raging Whabbit
Rubbers zijn over het algemeen best duur! Gaan ze kapot dan moeten ze wel vervngen worden maar het is ook best mogelijk de oude rubbers weer te gebruiken. Dit hangt maar net van de staat af!


WhiteFinish schreef:Oke, dat klopt ook wel. Maar er zijn meedere mensen, met meerdere meningen en met ervaringen ;)

Oke, dus onder de motorkap wordt niet heel veel gespoten? De delen waar de veerpoten in geinstalleerd zijn hebben hier en daar ook namelijk wat lak puntjes nodig ...

Wordt het rubber van het schuifdak normaal ook vervangen of dat niet?

Geplaatst: 28 mar 2007, 11:19
door hyperman
ik heb alleen nieuwe rubber bij mijn voor en achterruit de rest heb ik hergebruikt. wat spuiten betreft achterklep is binnen meegespoten deursponningen zijn compleet gespoten motorruim zijn alleen de uiteinde van de schermen gespoten als je meer wilt spuiten moet je de motor verwijderen.
qua lak er zit een zilvere basecoat op met 2 lagen lak en 3 lagen blanke lak. Tenminste dat is mij vertelt want ik was er zelf niet bij ;)

Geplaatst: 28 mar 2007, 19:20
door martinenijenhuis
Er word standaard niets vervangen, tenzij de eigenaar van de auto
dat wil en er natuurlijk voor betaald ;)

Hoe meer je betaald hoe meer er kan!!

Bij een aangenomen klus kan VEEL MINDER dan bij een klus
op uurloon!

Groetjes M&M

Geplaatst: 29 mar 2007, 09:49
door WhiteFinish
Maja.. aangenomen klus weet je wel op voorhand waarvan je uit kan gaan. Op uurloon kan je nog wel eens voor verrasingen komen te staan.