1.6 gtx turbo blok in mx3

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

GUN
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2006, 17:03
Locatie: doetinchem

1.6 gtx turbo blok in mx3

Bericht door GUN »

Hallo,
ik ga morgen een turbo blok kopen voor de mx3, het is een 1.6 turbo en mijn vraag is wie heeft hier ervaring meej? en kan ik zonder aanpassingen van de motorsteuen het blok er in hangen, en welke versnellingsbak zal er onder passen? zit namelijk geen bak en geen ecu en geen luchtmassa meter bij, en ook geen kabelboom, dus heeft iemand wat liggen laat het me weten, graag wat info.

Groeten Sander
charade
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Re: 1.6 gtx turbo blok in mx3

Bericht door hyperman »

GUN schreef:Hallo,
ik ga morgen een turbo blok kopen voor de mx3, het is een 1.6 turbo en mijn vraag is wie heeft hier ervaring meej? en kan ik zonder aanpassingen van de motorsteuen het blok er in hangen, en welke versnellingsbak zal er onder passen? zit namelijk geen bak en geen ecu en geen luchtmassa meter bij, en ook geen kabelboom, dus heeft iemand wat liggen laat het me weten, graag wat info.

Groeten Sander


Het is handiger dit op voorhand uit te zoeken en niet op het moment dat je het blok gaat kopen. Er moeten enige aanpassingen worden gedaan om het blok erin te krijgen. Zo is het inlaatspruitstuk hoger waardoor je de motorkap moet aanpassen. Het feit dat er geen ecu en kabelboom bij zit zal ook nog voor problemen gaan zorgen. Ben er dus op voorbereid dat dit geen snelle motorswap wordt.
Gebruikersavatar
snipes
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:14
Locatie: Deventer

Re: 1.6 gtx turbo blok in mx3

Bericht door snipes »

Alleen, met een motor blok kom je er niet. Er zijn volgens mij al veel mensen geweest die het ook wilden gaan doen, maar rijden nog niet. Zo ver ik nu weet ben ik de enige die er mee rijdt. Het valt niet mee hoor, weet waar ja aan begint!!!!
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Doe het goed en ga voor een KLZE! Zonder al te veel aanpassingen, past er zo in.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

ik ben er ook nog steeds mee bezig, ik rijd ook al maar de motor loopt nog niet perfect en dat gaat ook nog een tijdje duren zo als ik het nu zie.

dus ik zou zeggen zoek je eerst uit hoe en wat je allemaal wilt en wat je nodig hebt, en als je alles hebt dan pas beginnen anders heb je zoiets als ik heb. ben al bijna een jaar bezig en nog steeds niet klaar.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

xedos schreef:Doe het goed en ga voor een KLZE! Zonder al te veel aanpassingen, past er zo in.


tsja, als je een 1.6je hebt is het ook veel werk om daar een ZE in te krijgen ;)

@ gun:

wat voor mx heb je nu gekocht? een 1.6 of een v6?

heb je je al eens wat in de materie verdiept, of dacht je ''ik koop even een turboblokje, steek die erin en klaar...

gelukkig heb je hier al 2 reacties van mensen die er mee bezig zijn/werkend hebben dus misschien kun je beter eerst eens wat info winnen bij hun voordat je deze stap zet.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
GUN
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2006, 17:03
Locatie: doetinchem

Bericht door GUN »

Tuurlijk weet ik dat ik met het blok alleen er niet kom, ik heb gelezen dat snipes er ook meej rijd dus weet ik dat het kan dus heb ik het blok gekocht, het is ook niet de bedoeling dat het blok er binnen een week in licht, ik zorg dat ik alle materialen heb voor dat ik het blok omwissel, de gene waar ik het blok van heb gekocht heeft me wat jullie zijden ook allemaal al verteld, hij zit bij de 323 club en wist nog wel iemand die een kabelboom had liggen en meer, ik heb al wel wat ervaring met het wisselen en aanpassen van een motor blok heb het namelijk ook bij mijn eigen auto gedaan, een charade met een applause motor, is natuurlijk een stuk makkelijker maar was er ook zo een week meej druk, en dat is nog niks vergeleken met het turbo blok, ik ga me nu bezig houden met het verzamelen van de onderdelen, en onformatie, dus als jullie me wat info willen geven heel graag, zou namelijk wat willen weten over de motorsteunen, en is het mogelijk om een gt versnellings bak te gebruiken, kan deze dat aan, en moet je de aandrijfassen nog aanpassen?
charade
Gebruikersavatar
snipes
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:14
Locatie: Deventer

Bericht door snipes »

Ik vind het niet echt slim je koopt eerst een motor en dam ga je kijken wat je moet hebben. Vraag het ander ff aan rymondmx-3 die heeft het ook gedaan en is er nu nog niet helemaal. Het valt gewoon niet mee om de juiste dingen er bij te vinden. Er zit heel veel verschil in type motor, op het oog kun je het niet zien, maar aan stekkers, vormen, lambda sonde, enz. Ik had alles compleet en dat heb ik eerst goed voor elkaar gemaakt, toen ben ik pas gaan bouwen. Viel uiteindelijk niet echt mee maar ik wilde me ook niet laten kennen haha.

Ik zou er eerst ff goed over na denken, komt veel meer bij kijken dan je denkt. meer info ff zoeken door het forum oude discusies.
GUN
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2006, 17:03
Locatie: doetinchem

Bericht door GUN »

Dat je het niet slim vind moet je zelf weten, ik weet dat je er een kabelboom en ecu en luchtmassa meter bij moet hebben, dat wist ik al voor dat ik het blok kocht, deze blokjes zijn zelden te koop, dus dan laat ik die kans niet lopen, en over de rest van de spullen maak ik me niet druk, is moeilijk aan te komen, dus wel aan te komen! ik zal eens door de forum's heen zoeken voor wat info
charade
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

GUN schreef:, is moeilijk aan te komen, dus wel aan te komen!


Kijk dat is duidelijke taal 8) :bier:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie