motor vervangen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

motor vervangen

Bericht door ronin »

ik heb even een vraag hoor ikheb een 1.6 i 92 en als het goed is moet een 1.6 i uit 94 of jonger ander nokassen er in hebben zitten. waardoor die meer pk's hebben??

nu vraagje kan je dan de motoren swappen of komt er meerdere dingen bij kijken??

ik heb op zoeken gekeken naar een topic want had wel verwacht dat er iets van zou zijn maar is er niet . zover ik zag.

bedankt voor het antwoorden.
one racer without a master.
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

volgens mij is dit wel mogelijk maar lijkt me de moeite niet waard.
als je dan toch een ander blok er in wilt leggen pak dan die van een 323-f
het gt blok die heeft gelijk 131 pk of als je echt leuk bezig wilt gaan een 323 turbo blok. deze zit tussen de 160 en de 170 pk dacht ik..

en je heb dan ook nog de 1.6 met 87 pk 1.6 met 90 pk en 1.8 met iets van 110 pk dacht ik.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

dan zou ik gelijk een 1.8 16v turbo er in gooien BPT oftewel GTX blokkie,, 180 pk en je hebt turbo
Afbeelding
master peanut
Pilot
Pilot
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
Locatie: almere

Bericht door master peanut »

Ja jongens moet je er wel geld voor hebben!

Ik heb er zelf een 1.8 blok in laten zetten van een 323 uit '94. Je gaat dan van 90pk naar 106pk. En als je de statistieken vergelijkt van een 1.8 323 met een V6 zijn die niet heel groot.
Het erin zetten is niet heel veel werk, omdat het plug & play is.
www.vinylonline.nl Online DJ store.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

master peanut schreef:Ja jongens moet je er wel geld voor hebben!

Ik heb er zelf een 1.8 blok in laten zetten van een 323 uit '94. Je gaat dan van 90pk naar 106pk. En als je de statistieken vergelijkt van een 1.8 323 met een V6 zijn die niet heel groot.
Het erin zetten is niet heel veel werk, omdat het plug & play is.


Maar als je er een 1.8 van 323 in legt met 106 pk, waarom ben je dan niet voor de 1.6 ('98) mx-3 gegaan deze heeft standaard 110 pk. Niet dat het ene groot verschil is maar toch.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: motor vervangen

Bericht door turbulence »

ronin schreef:ik heb even een vraag hoor ikheb een 1.6 i 92 en als het goed is moet een 1.6 i uit 94 of jonger ander nokassen er in hebben zitten. waardoor die meer pk's hebben??

nu vraagje kan je dan de motoren swappen of komt er meerdere dingen bij kijken??

ik heb op zoeken gekeken naar een topic want had wel verwacht dat er iets van zou zijn maar is er niet . zover ik zag.

bedankt voor het antwoorden.


eerst meer de vraag, is het nodig??? je gaat nu een boel werk op je hals halen voor een vermogenswinst van? 10pk ofzo....

miz de moeite niet om veel werk voor te hebben. zou dan inderdaad eerder kijken naar een 323F GT blokje welke wel iets meer vermogen trekken als de oude i4 uit de mx3...

het blijven dure grapjes swappen van een motor, zal wel zo goed als plug and play zijn maar je hebt altijd kans tegen onverwachte problemen aan te lopen..

dus indien je de swap niet echt broodnodig is dan zou ik daar mn moeite en geld niet insteken aangezien het verschil miz de kosten niet dekt...

dan kun je beter nog je 1.6je verkopen en zoeken naar een goeie v6 bijvoorbeeld...

en dan later daar een ZE insteken, dan wordt het een stuk interessanter 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

Bericht door ronin »

jah oke maar vind een paar pk meer mooi maar ik weet als ik een v6 koop dat ik dan echt. ja hoe zeg ik dat me zelf kapot rijd.


maar bedankt voor het antwoorden.
voorlopig doet mijn motor het nog wel goed behalve dat hij om de zoveel tijd koelvloeistof lekt . maja.
one racer without a master.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

:blink:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tsja... die lekkage zou ik eerst toch wel eens wat aan doen, want anders is een motorswap straks WEL broodnodig :shock: :?

dat kun je gewoon wel laten nakijken... even naar de dealer/garage en je koelsysteem laten afpersen.. komen alle lekjes zo boven water...

en je wil dus een ander blok swappen omdat het ''mooi'' lijkt, dat je een paar PK meer hebt :?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

je moet het natuurlijk zelf weten je kan een v6 kopen,, ik heb er ook overna gedacht,, maar aangezien er al aardig wat klze rijders zijn hier is mijn keuze gevallen op een GTX 1.8 16v Turbo met 180pk moet nog even sparen en dan kan het feest beginnen
Afbeelding
Plaats reactie