mx3 v6 1.8 kopen. tips

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
outehbzero
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2007, 19:57

mx3 v6 1.8 kopen. tips

Bericht door outehbzero »

hallo dan,

ik zoek een goeie niet afgetrapte mx3 v6 met niet meer dan 120.000 op de teller. wil rond de 2000E uitgeven.
denken jullie dat ik voor dit bedrag een goeie mx3 v6 kan fixen?

bvd
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Re: mx3 v6 1.8

Bericht door MarcX3 »

outehbzero schreef:hallo dan,

ik zoek een goeie niet afgetrapte mx3 v6 met niet meer dan 120.000 op de teller. wil rond de 2000E uitgeven.
denken jullie dat ik voor dit bedrag een goeie mx3 v6 kan fixen?

bvd


Denk niet dat je voor 2000 euro een goede mx hebt met minder dan 120 000 op de teller

een mx wat rond de 2000 kost hebben over het algemeen meer dan 150 000 gelopen.

Dus je zult t of met meer kilometers moeten doen of meer geld erbij moeten doen want voor dit bedrag krijg je geen mx met minder dan 120 000 op de teller
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

inderdaad.

denk ook dat je een beetje onrealistisch aan het denken bent.

rond de 160-180K zul je ze wel vinden in die prijsklasse ( bj rond 91-93)

zit je denken aan 120K dan kom je toch wel in jongere mxjes, vaak wel minimaal 95er.

en dan kom je automatisch ook in een heel andere prijsklasse.

in theorie kan een goed onderhouden v6 makkelijk wel 250.000 draaien, dus laat je niet altijd teveel door de kmstand afschrikken, onderhoud is vele malen belangrijker als de kmstand.

je kunt beter een goed onderhouden mx hebben met 160.000 dan een afgetrapte met 100.000
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
outehbzero
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2007, 19:57

Bericht door outehbzero »

turbulence schreef:inderdaad.

denk ook dat je een beetje onrealistisch aan het denken bent.

rond de 160-180K zul je ze wel vinden in die prijsklasse ( bj rond 91-93)

zit je denken aan 120K dan kom je toch wel in jongere mxjes, vaak wel minimaal 95er.

en dan kom je automatisch ook in een heel andere prijsklasse.

in theorie kan een goed onderhouden v6 makkelijk wel 250.000 draaien, dus laat je niet altijd teveel door de kmstand afschrikken, onderhoud is vele malen belangrijker als de kmstand.

je kunt beter een goed onderhouden mx hebben met 160.000 dan een afgetrapte met 100.000


jah daar heb je wel gelijk in, zou je mij een mx3 met 150 - 160k op de teller aanraden?
En hoe merk ik dat ie afgetrapt is, waar moet ik op letten?
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

te weinig km's op de teller kan betekenen veel stil gestaan of alleen maar kleine stukjes gereden, en dat is ook niet goed voor een auto dus er mogen gerust 150.000 km op staan
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik move eerst even dit topic naar het cafe, daar kunnen we een vrije discussie voeren..

ik quote mezelf even uit een ander topic;

goeie zet die je in iedergeval maakt om naar de mx3 te gaan kijken.

allereerst moet je gewoon weten dat bij ''normaal'' gebruik de motortjes erg sterk zijn.

als je hem gewoon altijd netjes goed warm rijd en dan gaat knallen is er niks aan de hand. het is altijd de vraag of de vorige eigenaar dit ook gedaan heeft, maar ja dat blijft altijd een beetje een gok.

wat je kan doen is de verkoopsectie hier ook een beetje in de gaten houden, de autos van de leden zijn vaak goed onderhouden en worden altijd netjes bereden...

verder moet je natuurlijk niet denken dat de k8 motor onverwoestbaar is ( duidend op jouw vraag omdat je zegt dat je dingen lees over lekke koppakkingen, tikjes etc) want ik weet zeker als je naar bijv een honda civic of peugeot 206 forum gaat je deze vragen ook zult vinden..

het is een onderhoudsonderdeel van je auto, en dan kan het eens gebeuren dat er vervelende dingen gebeuren, maarja dan kun je beter blijven fietsen ipv een auto kopen ;)

kijk er zijn ook leden bij die al meer als 200.000 gereden hebben; zelfs iemand al met 300.000 km, dus wees maar niet bang dat het motortje niks kan hebben!!

lees ook eens deze topics goed door;

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4718
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4583
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4389

mocht je dan nog vragen hebben, stel ze gewoon, daar is dit forum ook voor bedoeld immers!!

normaal kun je je niet gauw miskopen bij een mxje, let gewoon goed op deze punten bij de aankoop:"

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

en dan moet het vast wel goedkomen..

wel even nieuw topicje aanmaken als je een mxje gekocht heb he, we zijn altijd benieuwd naar nieuwe leden en hun mx!!!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Ik sluit mij ook helemaal bij jullie aan :)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Bericht door Sjuul »

[offtopic]Hoi outehbzero! zwaai zwaai, koud hier![/offtopic]
Plaats reactie