schade MX3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

schade MX3

Bericht door Jaapio »

Ik heb een tijdje terug mijn auto helemaal in puin gereden.
het doet me nog steeds ontzettend pijn als ik de foto's zie en baal er nog steed heel erg van maar ja achteraf kan je zoveel zeggen.

Ik vertel wel eerst hoe het gebeurt is.

Ik reed s'ochtends op een boerenlandweg en er reed een audi a3 voor mij heel langzaam en rechts van de weg dus ik wou hem passeren maar toen ik naast hem was met mijn neus ter hoogte van zijn kofferbak sloeg de tegenpartij ineens linksaf zonder iets aan te geven.
ik reed ongeveer 80 en had geen reactie tijd meer dus klapte vol op zijn neus en rolde een paar keer over de kop de beek in en kwam op mijn zij de bestuurdes deur terecht. gelukkig stapte ik er nog levent uit en kon ik alles nog bewegen. maar helaas is de mazda helemaal afgeschreven

ik heb nog een aantal foto's van de schade

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Alles voorderst ok met je :shock:
Dat is een aardige klap geweest.
En wat een zonde zo,n mooie mx-3 naar de klote :cry:
krijg je nog wel wat terug van de verzekering....
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

Ja verder gaat gelukkig alles goed.
maar het is een rechtzaak geworden dus het kan nog wel heel lang duren voordat ik geld terug krijg.
De auto is ook daardoor in beslag genomen. Het is mijn woord tegen het zijne en er waren geen getuige ik ben blij dat ik rechtsbijstand heb
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

damn :shock:

naja, jammer van de mx, goed dat jij niks hebt!! :bier:

je mx kwam me al bekend voor, en je had hier ook een profieltje zie ik nu, echt zonde was mooi mxje

maar denk dat je toch wel een probleempje hebt... ok, hij reed langzamer, dus je 1e intentie is dan om in te halen, maar als je er dan met 80 voorbij klapt is ook niet echt wijs...

nu kunnen ze wel uitmaken van de remsporen wat jouw snelheid is geweest en dan voeren ze dat toch aan tegen jou ( dat het onderlinge verschil te groot is geweest)

en dat hij het knipperlicht niet uitdeed is idd niet netjes, en dat zul je ook moeten blijven aangeven, maar ik denk dat hij niet de tijd heeft gehad om te anticiperen op jou omdat het onderlinge verschil tussen de 2 voertuigen gewoon te groot was ( hij klapt em vast niet opzettelijk naar links lijkt mij ;) )

maar succes en sterkte ermee.. wordt de volgende bolide weer een mx? en dan wel wat voorzichtiger zijn he
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

damn,, zonde van die mooi mx, maar gelukkig dat je dit nog kan na vertellen, sterkte er mee
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Gelukkig mankeer je niks!!!
Wat een klap zal t geweest zijn

Jammer van je mx, is echt balen

Maar wat men mij verteld heeft (die hebben ook zoiets meegemaakt maar die sloegen linksaf) is diegene die van baan veranderd (de audi dus) fout omdat die het verkeer op de andere rechtdoorgaande baan (jij zit al op de linkerweghelft welke richting maakt niet uit) niet voor liet gaan. weet niet hoe t zit op deze weg maar ik denk hier hetzelfde, of de regels zijn veranderd.

Dit soort situaties zijn geregeld discussiepunt voor mij en mn collegas omdat ik en mijn collegas het zelf vaak genoeg meemaken dat terwijl ik of een collega de richtingaanwijzer naar links uit doe er dan toch mensen zijn die mijn trekker (leeggewicht 12.760kg vol 31.000 kg) in gaan halen, en af en toe hebben we de neiging (we doen t uiteraard niet, levend komt er dan waarschijnlijk niemand uit die auto) om de machine er dan maar voor te gooien.

Landbouwverkeer (mn trekker dus ook) hebben dezelfde rechten als t overige (auto) verkeer we mogen alleen niet op de snelwegen en autowegen voor hier ff vergissingen over zijn.

Collegas die linksaf geslagen zijn en daarbij een ongeluk hebben gehad (niet expres uiteraard) bleken tot onze verbazing fout te zijn.

Daardoor weet ik dat ik fout ben als ik een aanrijding krijg terwijl ik linksaf zou slaan en iemand die mij dan ff gauw inhaald. Auto of trekker maakt niet uit

Je krijgt alleen waarschijnlijk een bekeuring voor t te hard rijden tenminste als t een 60km weg is.

Of die gast moet een goede advocaat hebben :nut:

Succes met de rechtzaak
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

gelukkig is het een gewone 80 km weg

het nadeel alleen ze konden en kunnen geen snelheid meten omdat er totaal geen remsporen zijn ik had ongeveer 1.5 meter reactie tijd.
het klopt wat je zegt ook volgens mijn advokaat is de tegenpartij fout.
ze zijn nu bezig met soortgelijke zaken te tonen aan de tegenpartij.
hun staan er redelijk positief tegenover

het gaat er alleen om dat ik geld krijg of dat de schade ieder voorzich is hij krijgt ten alle tijden al niks.

helaas viel de taxatie waarde ook een beetje tegen aangezien ik hem twee weken later zou laten taxeren om hem all risk te verzekeren maar daar is nooit van gekomen.
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

damn zonde van die mooie mx-3.
gelukkig ben jij schade vrij gebleven ;)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

oef dat ziet er erg beroerd uit !!!
suc6 met de hele zaak iig !
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

En op de verzekeringen moet je natuurlijk weer een half jaar wachten :evil:
Voordat je eindelijk is wat terug krijgt...
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gesloten