Pagina 1 van 2

Koppakkingen checken....???

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:23
door OizO
Ik heb de laatste tijd last van koelvloeistof verlies en het wordt ook een klein beetje vies (overgens alleen als ik flink met em geknalt heb ;) ). Nu zei een vriend van me vandaag dat ik me koppakking(en) misschien kapot had... :?

Maar met deze kou valt de witte rook uit de uitlaat natuurlijk niet echt op, nu was mijn vraag of er misschien een andere makkelijkere manier is om te controleren of een of beide koppakkingen kapot zijn??? :roll:

BTW : zonder hem naar de garage te hoeven brengen ;)

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:26
door master peanut
Tsjah die van mij was deze maand helaas naar de klote.
Ben even bij de garage geweest die keken even onder de kap en voelde ergens op het motorblok of ze olie konden vinden en dat was zo.
Maar waar ze nou precies keken weet ik niet zo meer was in iedergeval 5 minutenb werk om het te controleren.

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:37
door OizO
Ik lees net in een ander topic dat ze dat bij de garage kunnen controlen waar je koelvoloeistof verdwijnt (is namelijk me koelvloeistof die verdwijnt) door een pompje op de radiateur te zetten en druk op het systeem te zetten.
Waarmee je kan controleren of de waterpomp (hebk pas vervangen dus gok niet dat het die is)/koppakkingen en rest kunnen controleren.

Iemand hier ervaring mee??

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:44
door WhiteFinish
Je kan inderdaad druk op je systeem zetten.

Je kan ook je olie eens pijlen.. als je allemaal puntjes / druppels erin ziet zitten betekend het ook dat er koelvloeistof bijzit. Dit duid vaak op een kapotte koppakking.

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:45
door xedos
vaak kan je het zien aan de bougies. 1 of meerdere bougies zijn heel schoon. Dan kan je zien dat deze cilinder koelvloeistof verbrand.

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:46
door OizO
Dank je wel voor die tip, maar moet ik dat doen als de motor warm is of als ie koud is? (Heb het vanmiddag gedaan toen ie warm en toen heb ik niet echt iets vreemds kunnen zien....)

Geplaatst: 18 dec 2006, 22:52
door bramx3
der was toch ook een foefje
als je de peilstok er uit haald ,en houdt er onder bij het puntje een aansteker aan .
dan zou t moeten gaan knetteren als er koelvloeistof bij zit
kan dat kloppen ?

Geplaatst: 18 dec 2006, 22:54
door turbulence
bramx3 schreef:der was toch ook een foefje
als je de peilstok er uit haald ,en houdt er onder bij het puntje een aansteker aan .
dan zou t moeten gaan knetteren als er koelvloeistof bij zit
kan dat kloppen ?


was het niet andersom, dat je wat koelvloeistof uit bijv je overlooptankje en dit moest aansteken, en als er olie inzit dat het begint te knetteren

Geplaatst: 18 dec 2006, 23:52
door V6peter
Gewoon kijken naar je olie,als die grijs is dan zit er dus koelvloeistof door en dat wil zeggen dat er een lek zit in je koppakking.Er lekt dan koelvloeistof via een van de koelkanaaltjes in je olie.

Geplaatst: 19 dec 2006, 09:43
door OizO
Heb net effe de olie gecontrolleerd en ik zie geen druppels/vage menging, is gewoon pure olie en de kleur is ook goed.... 8)

Straks maar nog effe de bougieplugs controlleren maar krijg het vermoeden dat het niet mijn koppakking(en) is/zijn. :roll: