Pagina 1 van 2

geperforeerde schijven v6 en motortuning

Geplaatst: 07 nov 2006, 22:53
door rsebel
Goedendag allemaal.
Ik heb sinds zaterdag een mx3 1.8 van 1998 met slechts 60.000 km.
Perfekte auto, rijd prima. MAAR, ik heb wel gemerkt dat de standaard remmen niet slecht zijn, maar na een rondje gas geven laat het wat te wensen over. Wie heeft er ervaringen met geperforeerde remschijven??
Ook merkte ik dat onder de 4 duizend toeren niet veel gebeurt bij dit motortje. Wie heeft er ervaring met welke aanpassing het meest vermogenswinst en koppel opleveren.
Echter zonder het monteren van turbo's en dergelijke.
( lees aanpassingen aan in en uitlaatsysteem )

Alvast bedankt voor de tips.

Re: geperforeerde schijven v6 en motortuning

Geplaatst: 07 nov 2006, 23:05
door turbulence
klopt, boven de 4000 toeren en later bij 5700 toeren kicked het VRIS systeem in wat zorgt voor een iets meer stijgende koppelcurve.

tsja, goedkoop vermogen winnen bestaat niet.

je kan zowieso diverse dingen wel verbeteren ''in en uitademen van de motor''

dus zorgen voor een goeie cold air intake met een openfiltertje, en zorgen voor een goeie uitademing door je uitlaatsysteem aan te passen. verder kun je ervoor kiezen om een vergroot gasklephuis te plaatsen of een benzinedrukverhoger te plaatsen .

verder kun je er evt voor kiezen om voor een 2.5L KLDE/KLZE motor te gaan ( 170/200pk) of evt een NOS setje steken..

genoeg opties voor elke beurs wel. verwacht echter bij de beginstage van tunen ( filtertje, uitlaatsysteem etc) niet enorm veel performance, het zal wel wat uitmaken maar VEEL zal het nooit schelen.

als je gaat denken om een 2.5L te swappen, kijk dan pak je zowieso al een boel extra vermogen mee, echter kost dit ook een stuk meer.

de k8 motor is miz wel goed, maar mist toch net even dat pittige....

wat ik een keer las op mx-3.com vond ik wel lachen ''when putting in a 2.5L, then you will feel how the mx3 should be''

Geplaatst: 08 nov 2006, 08:26
door M-Xtreme
ik zou gewoon door sparen voor de kl-ze als ik jou was. heb ik ook gedaan. ik heb in totaal 250km gereden met het standaard blok :) en de rest met kl-ze en heb er nog geen seconde spijt van.

Geplaatst: 08 nov 2006, 08:49
door WhiteFinish
Er zijn genoeg mogelijkheden met een mx3, zowel remmen als motor.

Kijk even het forum door of gebruik de zoekfunctie voor specifieke dingen.

Ik denk dat je wel aardig wat kan vinden

Geplaatst: 08 nov 2006, 09:57
door OizO
@M-Xtreme: Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor je klze...
Dan bedoel ik onderdelen, motor, montage enz... alles bij elkaar eigenlijk om het ding goed te laten lopen met een klze...

Geplaatst: 08 nov 2006, 21:56
door turbulence
OizO schreef:@M-Xtreme: Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor je klze...
Dan bedoel ik onderdelen, motor, montage enz... alles bij elkaar eigenlijk om het ding goed te laten lopen met een klze...


reken op als je het laat doen op een 2500/3000 euro ongeveer...

en dan ben je helemaal up and running he :mrgreen:

als je het zelf doet kan het altijd iets goedkoper...

Geplaatst: 09 nov 2006, 09:04
door OizO
Dat wordt nog even sparen dan.... Maar er komt er wel eentje in :clown:

Geplaatst: 09 nov 2006, 09:49
door M-Xtreme
OizO schreef:Dat wordt nog even sparen dan.... Maar er komt er wel eentje in :clown:


goede keuze.
ik was idd tussen de 2500 en de 3000 kwijt. ik heb het laten doen door bastiaan iemand hier op het forum. inmiddels kl-ze expert :).

Geplaatst: 09 nov 2006, 09:59
door OizO
Is er iemand in limburg die dat voor mij zou kunnen doen?
(Wel pas over 1 jaartje of zow :clown: )

Geplaatst: 09 nov 2006, 10:48
door WhiteFinish
Ik zou het tegen die tijd nog een keer vragen, ik heb het door iemand in de buurt van eindhoven laten doen.