oude mx3 vs nieuwe mx3

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

bigremco
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:52
Locatie: Deventer

oude mx3 vs nieuwe mx3

Bericht door bigremco »

heey luitjes ik heb vraagje ik heb een mx 3 uit 92 die heb standaard 88pk als ik de mx3 uit 93 of later heb heeft hij 100 pk weet eimand waar om dat is ligt dat aan de motor managment en zo ja kan ik van een nieuwe type mx3 de managment zo over zetten in de mijne ne heb ik dan ook 100 pk

gr bigremco
drive fast and don't look back to the cops
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

1e type heeft een SOCH motor, dus enkele nokkenassen... 2e type is DOCH, dus dubbele nokkenas..

bij soch heb je dus 1 nokkenas die ervoor zorgt dat de inlaat/uitlaatkleppen open gaan...

bij DOCH heb je dus 1 nokkenas voor de inlaatkleppen en 1 voor de uitlaatkleppen..

zo kan de motor dus efficienter werken..

dus enige manier is om dus een andere nieuwe motor in je mx te gaan hangen..

en dat is een duur grapje, en verschil zal miniem zijn
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bigremco
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:52
Locatie: Deventer

Bericht door bigremco »

thx dus heb voor mij geen zin om nieuwe managment te halen jmmr
drive fast and don't look back to the cops
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

en het is toch 90 pk en 110 pk :roll:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Volgens mij heeft Marcel gelijk hoor Jeroen :?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

klopt idd zoek anders ff de uitdraai van black sheep van de dyno,, daar ga je versteld van staan
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

200 met een 1.6 op Gas :bier: En jij heb toch met je 1.6 ook zoiets gereden Harry ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

marcel v6 schreef:Volgens mij heeft Marcel gelijk hoor Jeroen :?


huh???

waarin dan?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

marcel v6 schreef:200 met een 1.6 op Gas :bier: En jij heb toch met je 1.6 ook zoiets gereden Harry ;)
ja op de heen weg samen met wittefinish 210 8)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

martinenijenhuis schreef:en het is toch 90 pk en 110 pk :roll:

Groetjes M&M
dit bedoelde ik Jeroen ;) maar jij had het nie fout hoor :mrgreen: Remco zij het verkeerd :clown: foutje bedankt
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Plaats reactie