Pagina 1 van 2

Afronding Project KFZE

Geplaatst: 13 jul 2006, 17:55
door RIP
Hi Guy`z

Heb inmiddels m`n KFZE `tje ingebouwd:

KF-blok met nieuwe koppeling,waterpomp,snaren,dynamo en riemen.
Hierbij heb ik de knock sensor overgebouwd van de K8
Aangezien `t `n JDM blok is heb ik de EGR verwijderd en omzeild,
direct op de filter naar de injectoren
(dit zat eerst niet goed,waardoor er geen benzine in `t blok kwam)

Kreeg `m eerst met de originele onsteking van de "JDM KF"
niet aan de praat: geen vonk! (dit was touwens`n K8 onsteking)
deze heb ik vervangen door m`n K8 variant
(was trouwens `n KL-versie): wel `n vonk!

Starten maar,dacht ik....

Krijg `m niet aan de praat....hij verzuipt wel,ook `n vonk,maar niet aanslaan.....pffft!

Ook heb ik de K819 ECU & KF15 ECU gebruikt.
Ga nog verder met alles nachecken en de ECU uitlezen!

Laat wel even van me horen hoe `t is gegaan.

M`schien dat iemand van jullie nog `n fatsoenlijke oplossing weet?

Alvast bedankt!
Gr.
Remco

Geplaatst: 13 jul 2006, 18:48
door Marcel_mx3
Timing mischien niet goed? mischien de sensor van de nokkenas stand...?
Als je wel benzine krijgt, en ook een vonk lijkt het me dat je minimaal wat moet horen, of je timing is niet goed...

Geplaatst: 13 jul 2006, 21:53
door martinenijenhuis
Timing is iid heel belangrijk,
En welke luchthoeveelheidsmeter heb je gebruikt?

Groetjes M&M

Geplaatst: 13 jul 2006, 23:13
door RIP
Thanx!

heb de JE50 VAF gebruikt van de K8,
de enige die zeker zou moeten werken met de KFZE,
mits deze niet overleden is wat mij sterk lijkt.
Kan eerder de timing zijn.
Ga eerst nog alle vacuumslangetjes nalopen,die "KF"onsteking nog `n keer proberen en foutcode`s proberen uit te lezen
(nog nooit eerder gedaan)

van `t weekend weer `n pogong wagen...laterz

Gr.
Remco

Geplaatst: 14 jul 2006, 00:08
door V6peter
Succes man!!

Ik hoop dat je je project nu snel kunt afsluiten en er van kan gaan genieten. :bier:

Geplaatst: 14 jul 2006, 16:57
door martinenijenhuis
Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 14 jul 2006, 18:35
door Fullsize
martinenijenhuis schreef:Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is ;)

Groetjes M&M


Ehr...KFZE is geen 2.5L

Geplaatst: 14 jul 2006, 18:37
door aggressor
2.0 ltr toch?

Geplaatst: 14 jul 2006, 18:55
door hyperman
Fullsize schreef:
martinenijenhuis schreef:Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is ;)

Groetjes M&M


Ehr...KFZE is geen 2.5L

Ik denk dat m&m dit wel weet. Hoe spreekt vanuit zijn eigen situatie en hij heeft een 2.5

Geplaatst: 14 jul 2006, 20:48
door mx almere
Precies. In veel gevallen gaat het om de match tussen VAF en ECU.