Afronding Project KFZE

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

Afronding Project KFZE

Bericht door RIP »

Hi Guy`z

Heb inmiddels m`n KFZE `tje ingebouwd:

KF-blok met nieuwe koppeling,waterpomp,snaren,dynamo en riemen.
Hierbij heb ik de knock sensor overgebouwd van de K8
Aangezien `t `n JDM blok is heb ik de EGR verwijderd en omzeild,
direct op de filter naar de injectoren
(dit zat eerst niet goed,waardoor er geen benzine in `t blok kwam)

Kreeg `m eerst met de originele onsteking van de "JDM KF"
niet aan de praat: geen vonk! (dit was touwens`n K8 onsteking)
deze heb ik vervangen door m`n K8 variant
(was trouwens `n KL-versie): wel `n vonk!

Starten maar,dacht ik....

Krijg `m niet aan de praat....hij verzuipt wel,ook `n vonk,maar niet aanslaan.....pffft!

Ook heb ik de K819 ECU & KF15 ECU gebruikt.
Ga nog verder met alles nachecken en de ECU uitlezen!

Laat wel even van me horen hoe `t is gegaan.

M`schien dat iemand van jullie nog `n fatsoenlijke oplossing weet?

Alvast bedankt!
Gr.
Remco
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Timing mischien niet goed? mischien de sensor van de nokkenas stand...?
Als je wel benzine krijgt, en ook een vonk lijkt het me dat je minimaal wat moet horen, of je timing is niet goed...
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Timing is iid heel belangrijk,
En welke luchthoeveelheidsmeter heb je gebruikt?

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

Bericht door RIP »

Thanx!

heb de JE50 VAF gebruikt van de K8,
de enige die zeker zou moeten werken met de KFZE,
mits deze niet overleden is wat mij sterk lijkt.
Kan eerder de timing zijn.
Ga eerst nog alle vacuumslangetjes nalopen,die "KF"onsteking nog `n keer proberen en foutcode`s proberen uit te lezen
(nog nooit eerder gedaan)

van `t weekend weer `n pogong wagen...laterz

Gr.
Remco
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Succes man!!

Ik hoop dat je je project nu snel kunt afsluiten en er van kan gaan genieten. :bier:
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

martinenijenhuis schreef:Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is ;)

Groetjes M&M


Ehr...KFZE is geen 2.5L
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

2.0 ltr toch?
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

Fullsize schreef:
martinenijenhuis schreef:Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is ;)

Groetjes M&M


Ehr...KFZE is geen 2.5L

Ik denk dat m&m dit wel weet. Hoe spreekt vanuit zijn eigen situatie en hij heeft een 2.5
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Precies. In veel gevallen gaat het om de match tussen VAF en ECU.
Plaats reactie