ruitenwisserarm achter

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

ruitenwisserarm achter

Bericht door Speldenknop »

hallo,

ik wil mijn ruitenwisserarmen spuiten maar kan iemand mij vertellen hoe ik hem achter eraf krijg?

er zitten onder die rubber dop 2 moeren van sleutel 23 maar als ik deze los draai gebeurd er niet veel..
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

aan de binnenkant van je kofferklep zit je motortje.
die moet je er eerst afhalen. zit met een paar schroefjes vast.
is 5 minuten werk. succes :bier:
Gebruikersavatar
Retuow
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 193
Lid geworden op: 22 sep 2005, 10:45
Locatie: Veghel

Bericht door Retuow »

Helaas geen idee....maar wil je hem in de kleur van je carosserie spuiten of gewoon opnieuw zwart?

Als je alleen voor het zwart gaat kun je ook overwegen om je ruit en carosserie af te dekken en hem dan spuiten met de spuitbus. Doe dit niet wanneer je in de wind staat, dan zit alsnog heel je auto onder de spetters.

En matte Hammerite werkt trouwens ook geweldig, heb ik met mijn vorig wagentje gedaan, ik had geen zin om alles los te draaien. Netjes afplakken, kwastje erbij en schilderen. Een beetje schilder zorgt voor geen druipers/zakkers en een egale laag. Goed laten drogen in de zon en je kunt weer doorrijden.

Deze twee oplossingen zijn bij mij toen naar voren gekomen in verband met weinig tijd en een beperkt budget, misschien dat je er wat aan hebt!
Vroeger of later kom je erachter dat een poesje leuker is dan een kater!
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

justa schreef:aan de binnenkant van je kofferklep zit je motortje.
die moet je er eerst afhalen. zit met een paar schroefjes vast.
is 5 minuten werk. succes :bier:


bedankt! gaak dat ff proberen

Retuow: ze worden rood, maar ik haal ze wel gewoon eraf.. vind ik prettiger werken en weet overigens niet hoe lang we het hier nog droog houden :roll:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Vanuit de binnenkant kan je hem er zeker af halen. Maar volgens mij is dat zelfs niet nodig. Je kan hem ook met 2 steeksleutels / waterpomptang losmaken

Het kan zijn dat ze stroef vast zitten, gebruik dan wat kruipolie of wd40
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

WitteFinish schreef:Vanuit de binnenkant kan je hem er zeker af halen. Maar volgens mij is dat zelfs niet nodig. Je kan hem ook met 2 steeksleutels / waterpomptang losmaken

Het kan zijn dat ze stroef vast zitten, gebruik dan wat kruipolie of wd40


Maar als je die moeren losdraait die aan dat asje vast zitten draai je ze toch klem tegen die rubber ring aan? Moet je dan de arm losdraaien ofzo?

Want ik haal em liever van buitenaf eraf dan het motortje te verwijderen..
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, de arm zit er op geschoefd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Aan het begin van de achterruitenwisser zit een plastic-kapje, dat klap je omhoog richting de auto. Dan zit daar een moertje onder dat je met een sleutel van 10 losdraait, dan even wrikken (met beleid) en de arm laat los.

De voorste ruitenwissers zitten op dezelfde manier vast, alleen is het plastic-kapje hier een rubber dopje. Er aftrekken en met een 14 sleutel losdraaien, weer even wrikken en los zijn ze.

Op de voorste armen staan twee letters, PL (Passenger) DL (Driver). Zo weet je welke arm waar terug hoort.

Suc6!!
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Plaats reactie