uitlaat gemok...

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

uitlaat gemok...

Bericht door Rikmx »

k heb een powerfilter een een katvervanger op mn mx3tje... nu was de achterdemper rot dus leek het me leuk om een mooie sportdemper te kopen, via autostyle een rvs universeel dempertje gekocht en hem bij een goed adresje voor 70 euro perfect passend gekregen, ziet er allemaal heel flex uit totdat je op de snelweg komt... met 140km/h kan ik niet normaal muziek luisteren, k rij veel snelweg... iedere week van antwerpen naar arnhem heen enweer en ik heb nog nooit zo'n vermoeiende autorit gehad als de laatste met die sportdemper.

demper bleek een holle pijp te zijn... stond dr niet bij en was ook niet de bedoeling maar na het lassen kun je hem natuurlijk niet terugbrengen dus ja dan zit je dr mee...

kan iemand mij vertellen hoe het geluid van een REMUS demper in combinatie met een katvervanger is??? weet namelijk niet of ik nu beter een orginele kan kopen en daar de mooie sierstukjes van de herrie demper op zal laten lassen of een remus dempertje aanschaf... die hopelijk (heb zelf namelijk geen idee) minder herrie maakt. hij mag wel wat zwaarder klinken dan de orginele maar hij mag niet veel meer herry produceren.
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

je kan natuurlijk ook je katvervanger er tussenuit halen.
heb ik ook gedaan en scheeld al een hele hoop in geluid.
op de snelweg hoor je mijne amper in de auto.
heb een remus hardline (freeflow met silencer)
als je nog geen silencer hebt is dat ook een optie.
zou eerst een iets proberen voordat je een totaal andere
demper aanschaft.
heb zelf eerst een remus einddemper met 2x 76mm eindpijp gehad
in combi met katvervanger klonk dat aardig...

gr joost
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Ohw ik heb van de einddemper een rechte pijp gemaakt.. en dan kun je mekaar nog best verstaan al hoor je hem boven de 140 wel steeds meer bovenuit komen..
de rest vd uitlaat is overigens origineel..
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

of je doet zon klepje ertussen wat Bram ook heeft ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik heb zelf ook 2 gelaste freeflows hangen, echter bij mij nog de originele kat er tussen....

op de snelweg geen problemen, dus zou als ik jou was eerst eens die katvervanger er tussen weg halen....

heb je ook een db killer meegekregen met je freeflow?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

die katvervanger scheelt 8-10pk aan vermogen dus die blijft er zeker onder... mn orginele katalysator was ook kapot. mn demper is gewoon een dubbele, ziet er niet uit als een freeflow maar toch kun je er net als bij een freeflow gewoon doorheen kijken. demper die ik eventueel wil hebben staat op marktplaats voor 199:

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1

nu maar hopen dat deze remus het mooie gezang van de V6 niet overstemt met een harde toonloze brul :P
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nee, een katvervanger scheelt geen 8 tot 10 pk. Dat maken ze de mensen maar wijs.

Het enigste scheelt het wanneer je een complete uitlaatlijn hebt van bv supersprint of hks. Dan kan je vermogenswinsten boeken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

bij een mx3 mag je er wel een kleine 5 pk bij tellen , hooguit
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

katvervanger helpt iig iets beter met de afvoer van de gassen, maar 10pk, no way...

net zoiets als dat er bij advertenties staat dat je er zo een paar PK mee wint... haha, je verliest er 9 van de 10 keer alleen maar PK's mee ( maar dat terzijde)

tsja, remus vs freeflow is toch wel iets anders geluidje....
freeflow is wat harder normaal, wat dieper en doordringender als een remus/sebring.
die brommen vaak wat meer, maar gaan niet altijd even diep als dat een freeflow gaat...

is iig wel een mooi prijsje, nieuw doen ze rond de 350 ofzo... dus je kan je er zowieso geen bult aan vallen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie